۳ خرداد ۱۴۰۱، ۱۸:۰۰

در ارتباط با برنامه هسته‌ای تهران؛

نماینده انگلیس در وین با مقامات رژیم صهیونیستی رایزنی کرد

نماینده انگلیس در وین با مقامات رژیم صهیونیستی رایزنی کرد

نماینده انگلیس در مذاکرات برچیدن تحریم های ضدایرانی در وین از رایزنی خود با مقامات رژیم صهیونیستی در ارتباط با برنامه هسته‌ای تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «استفانی القاق» (Stephanie Al-Qaq) نماینده انگلیس در مذاکرات برچیدن تحریم های ضدایرانی در وین امروز سه شنبه در پیامی توییتری از رایزنی خود با مقام های صهیونیست درباره ایران خبر داد.

نماینده انگلیس در مذاکرات برچیدن تحریم های ضدایرانی در وین در این خصوص نوشت: گفتگوهای فشرده ۲ روزه با (رژیم) اسرائیل درباره ایران و منطقه داشتم. چشم انداز برجام، مقایسه یادداشت‌ ها در مورد برنامه هسته‌ ای ایران و فعالیت‌ های منطقه‌ ای گسترده‌ تر (در این گفتگوهای فشرده بررسی شد).

نماینده انگلیس در وین با مقامات رژیم صهیونیستی رایزنی کرد

وی در ادامه نوشت: نشست‌ هایی با «ایال هولاتا» مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، «آلون بار» مدیر سیاسی وزارت خارجه این رژیم و «جاشوا زارکا» معاون مدیرکل وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در امور راهبری داشته است.

این در حالیست که نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیشتر به موضع گیری درباره مذاکرات وین پرداخته بود.

وی مدعی شده بود: گفتگو میان ایران و قدرت های بزرگ درباره بازگشت به توافق هسته‌ای ( برچیدن تحریم های ضدایرانی) به مرحله بسیار پیشرفته‌ ای رسیده است و ممکن است که به زودی شاهد توافق باشیم. به نظر می‌ رسد که توافق جدیدی که در حال شکل گیری است، کوتاه‌ تر و ضعیف‌ تر از توافق قبلی است. اگر جهان دوباره بدون تمدید تاریخ انقضا (۲۰۲۵) قرارداد را امضا کند، ما در مورد توافقی صحبت می‌کنیم که در مجموع تنها 2 سال و نیم زمان خریداری می‌کند و پس از آن ایران می‌ تواند بدون محدودیت سانتریفیوژهای پیشرفته را توسعه و نصب کند. به هر حال ما در همه ابعاد در حال ساماندهی امور و آماده شدن برای روز بعد هستیم تا بتوانیم امنیت مان را حفظ کنیم.

کد خبر 5498558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha