۳ خرداد ۱۴۰۱، ۲۱:۲۳

با مشارکت ایران؛

تاریخ هجدهمین دور نشست آستانه درباره سوریه مشخص شد

تاریخ هجدهمین دور نشست آستانه درباره سوریه مشخص شد

هجدهمین دور مذاکرات آستانه با موضوع سوریه روزهای ۱۴ تا ۱۶ ژوئن با مشارکت ایران در برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، «آیبک صمدیاروف» سخنگوی وزارت امور خارجه قزاقستان امروز سه‌شنبه اعلام کرد: هجدهمین نشست آستانه درباره سوریه طی روزهای ۱۴ تا ۱۶ ژوئن سال جاری در شهر نورسلطان (آستانه سابق)، پایتخت این کشور برگزار خواهد شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه قزاقستان در این خصوص افزود: این مذاکرات با حضور کشورهای ضامن (آتش بس در سوریه) متشکل از ایران، ترکیه و روسیه برای حل بحران سوریه ماه آینده در قزاقستان برگزار می‌شود.

به گزار خبرگزاری آناتولی، هفدهمین دور مذاکرات آستانه در ۲۱ تا ۲۲ دسامبر سال ۲۰۲۱ برگزار شد و در آن به وضعیت کنونی سوریه، ارسال کمک‌های بشردوستانه، ازسرگیری کار کمیته قانون اساسی سوریه در ژنو، تبادل اسرا، آزادی گروگان‌ها و جستجوی مفقودین پرداخته شد.

در همین ارتباط، میخائیل بوگدانوف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه پیشتر از توافق اولیه برای برگزاری نشست آینده روند آستانه در اواخر ماه آتی میلادی خبر داده بود.

وی ابراز امیدواری کرد که نشست آتی روند آستانه درباره بحران سوریه تا پایان ماه جاری میلادی در شهر نورسلطان پایتخت قزاقستان برگزار شود.

بوگدانف تاکید کرده بود که توافقات اولیه درباره زمان برگزاری این نشست انجام شده است.

وی تأکید کرد که در این باره با ایران و ترکیه و مقامات سوریه و مخالفان مذاکره شده است.

همچنین «الکساندر لاورنتیف» فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور سوریه پیشتر دستور کار نشست آستانه را با هدف دستیابی به پیشرفت ملموس‌تر در تلاش‌ها برای حل بحران سوریه عنوان کرده بود.

گفتنی است که ۳ کشور ایران، روسیه و ترکیه کشورهای ضامن آتش بس در سوریه به شمار می آیند.

کد خبر 5498620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha