تحولات قدس اشغالی؛

تعرض گسترده اشغالگران به «مسجدالاقصی»/ محاصره مصلای «القبلی»

تعرض گسترده اشغالگران به «مسجدالاقصی»/ محاصره مصلای «القبلی»

نظامیان رژیم صهیونیستی صبح امروز یکشنبه به «مسجدالاقصی» یورش برده و معتکفان در مصلای «القبلی» را محاصره کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، نظامیان رژیم صهیونیستی از صبح امروز یکشنبه اقدامات خصمانه خود علیه مقدسات فلسطینیان را تشدید و به صورت گسترده به صحن های مختلف مسجدالاقصی یورش بردند. آخرین اخبار حاکی از آن است که صهیونیست‌ها درهای مصلای «القبلی» مسجدالاقصی را با زنجیر بستند و معتکفان فلسطینی در داخل آن را محاصره کردند.

بر اساس این گزارش، گفته می‌شود که هم اکنون اوضاع در قدس اشغالی به دلیل یورش وحشیانه صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی همزمان با موعد برگزاری راهپیمایی پرچم در قدس اشغالی، بسیار پُرتنش شده است.

رسانه های فلسطینی اعلام کردند که هدف اصلی و اساسی نظامیان صهیونیست از یورش به مسجدالاقصی، فراهم کردن زمینه برای ورود شهرک نشینان به این مسجد بوده است. اکنون نیز آخرین گزارش ها حاکی از آن است که شهرک نشینان با چراغ سبز نظامیان وارد مسجدالاقصی شده اند.

منابع فلسطینی اعلام کردند که تاکنون ۶ گروه از شهرک نشینان اشغالگر صهیونیست به مسجدالاقصی یورش برده اند و هم اکنون نیز صدها شهرک نشین دیگر منتظر چراغ سبز نظامیان برای ورود متجاوزانه به صحن های مسجدالاقصی هستند.

از سوی دیگر، نظامیان رژیم صهیونیستی همزمان به اردوگاه «الدهیشه» واقع در بیت لحم در کرانه باختری یورش بردند. به دنبال این حمله وحشیانه درگیری‌های شدیدی میان صهیونیست‌ها و فلسطینیان به وقوع پیوست.

تمامی این تحولات در حالی است که قرار است صهیونیست‌ها امروز یکشنبه اقدام به برگزاری راهپیمایی پرچم در قدس اشغالی کنند. راهپیمایی پرچم یک مراسم توهین آمیز است و تاریخ برگزاری آن مطابق تقویم عبری است؛ روزی است که در سال ۱۹۶۷ اشغالگران صهیونیست توانستند بعد از جنگ به طور کامل قدس را اشغال کنند. هر سال صهیونیست‌ها با مراسمات مختلف این روز اشغالگری قدس را جشن می‌گیرند و هزاران نفر از شهرک‌نشینان نیز در آن شرکت می‌کنند.

کد خبر 5501544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • عباس IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      0 0
      انشاءالله این آخرین جشن و پایکوبی صهیونیستهای جنایتکار در مسجدالاقصی خواهد بودوآغاز محو ونابودی کامل رژیم اسراییل درروی کره زمین خواهد بود.