علیرغم هشدارهای روسیه؛

وزیر انرژی رژیم صهیونیستی از طرح صادرات گاز به اروپا خبر داد

وزیر انرژی رژیم صهیونیستی از طرح صادرات گاز به اروپا خبر داد

علیرغم اینکه روسیه در رابطه با هرگونه تلاش برای صادرات گاز به اروپا هشدار داده است، وزیر انرژی رژیم صهیونیستی از طرح تل آویو برای گازرسانی به غرب خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه النشره، «کارن هرار» وزیر انرژی رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه در سخنانی از عزم تل‌آویو برای افزایش استخراج گاز از دریای مدیترانه خبر داد.

وی در این باره گفت: ما در صدد آغاز دور جدیدی از عملیات اکتشاف گاز در دریای مدیترانه هستیم تا بر میزان تولید گاز خود بیافزاییم.

وزیر انرژی رژیم صهیونیستی افزود: ما امیدواریم در آینده نزدیک توافقی را با کشورهای اروپایی در زمینه صادرات گاز به امضا برسانیم. وی البته از تشکیل یک کارگروه مشترک از سوی تل‌آویو، مصر و اتحادیه اروپا با هدف بررسی روند صادرات گاز به کشورهای اروپایی خبر داد.

کشورهای اروپایی در پی جنگ در اوکراین و بحران در روابط روسیه از لحاظ تأمین گاز موردنیاز خود با مشکل جدی مواجه هستند و تلاش دارند با کمک گرفتن از دیگر طرف‌ها منابع تأمین نیازهای گازی خود را متنوع سازند. هدف کشورهای اروپایی این است که در نهایت بتوانند از وابستگی شدید گازی خود به روسیه و پیامدهای ناشی از آن بکاهند. این درحالی است که پیشتر مسکو در رابطه با هرگونه تلاش برای صادرات گاز به اروپا، هشدار داده بود.

گفتنی است رژیم صهیونیستی در ماههای اخیر با نقض حریم دریایی لبنان در دریای مدیترانه، تلاش برای استخراج گاز از دریا را افزایش داده است. این مساله با واکنش حزب‌الله لبنان روبرو شده و این جنبش از مقامات لبنان خواسته موضوع نقض حریم دریایی لبنان از سوی رژیم صهیونیستی را در مجامع بین المللی مطرح و آن را پیگیری کنند.

کد خبر 5503057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha