۱۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۸:۳۷

مقام اروپایی:

با تحریم، روسیه را وادار به توقف جنگ در اوکراین می کنیم

با تحریم، روسیه را وادار به توقف جنگ در اوکراین می کنیم

یک مقام اتحادیه اروپا در توجیه رویکرد تحریمی خود علیه روسیه، آن را دلیلی برای خاتمه دادن به جنگ اوکراین عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، پیتر استانو سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که بروکسل در تلاش است تا از کانال وضع تحریم های اقتصادی علیه روسیه، جنگ اوکراین را متوقف کند.

در حالیکه تبعات تحریم های اقتصادی روسیه مستقیما مردم این کشور و اروپا را هدف قرار می دهد، سخنگوی اتحادیه اروپا با تاکید بر رویکرد تحریمی بروکسل گفت: در تلاش هستیم تا با ابزار تحریم جنگ روسیه علیه اوکراین را متوقف کنیم.

این مقام اروپایی در توجیه رویکرد تحریمی غرب علیه روسیه اعلام کرد: ما بهای تحریم‌هایی را که علیه روسیه اعمال می‌کنیم خواهیم پرداخت، اما برای توقف جنگ مجبور به انجام آن هستیم. وی متذکر شد اتحادیه اروپا جز تحریم، روش های دیگری برای تشدید فشار بر روسیه به منظور توقف جنگ در اوکراین را دارد.

وی انگشت اتهام را به سمت رئیس جمهور روسیه نشانه رفت و گفت: پوتین نظم بین‌المللی را زیر پا بگذارد و دعوت ما برای مذاکره را بی پاسخ گذاشت.

این مقام اروپا در حالی از تلاش برای توقف جنگ در اوکراین دم می زند، که کشورهای عضو اتحادیه اروپا به همراهی آمریکا از ابتدای جنگ اوکراین سیل تسلیحاتی نظامی را راهی این کشور کردند و تمام اهتمام خود را در جهت شعله ور نگه داشتن آتش جنگ و کشاندن روسیه به یک جنگ فرسایشی به کار بسته اند.

کد خبر 5505021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha