۱۸ خرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۳۶

استاندار چهارمحال و بختیاری:

رئیس جمهور پنجشنبه به چهارمحال و بختیاری سفر می کند

رئیس جمهور پنجشنبه به چهارمحال و بختیاری سفر می کند

شهرکرد- استاندار چهارمحال و بختیاری از سفر رئیس جمهور به استان در روز پنجشنبه خبر داد و گفت: اعتبارات تخصیصی به چهارمحال و بختیاری در این سفر به اندازه ۱۵ سال گذشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامعلی حیدری ظهر چهارشنبه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با تبریک دهه کرامت، اظهار کرد: پنجشنبه رئیس جمهور و هیئت دولت به چهارمحال و بختیاری سفر می کنند.

وی با اشاره به برنامه‌های رئیس جمهور در چهارمحال و بختیاری، عنوان کرد: پیش از این جلسات کارشناسی تشکیل شد که در این جلسات ۷۰۰ پروژه نیمه تمام در این استان مشخص گردید.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه پروژه‌های نیمه تمام که تکمیل آن‌ها تحولی در استان به همراه خواهد داشت بر اساس عدالت محوری برای در سفر ریاست جمهوری مطرح خواهد شد، تصریح کرد: از جمله ملاک‌های اساسی در انتخاب پروژه‌ها شعار سال، اشتغال‌زایی بوده است.

حیدری با بیان اینکه عمده طرح‌های مطرح شده در حوزه کشاورزی در بخش طرح‌های نوین است، مطرح کرد: این پروژه‌ها اشتغال زایی بیشتری را در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه اعتباری بالغ بر اعتبار عمرانی ۱۵ سال استان در این سفر برای چهارمحال و بختیاری اختصاص خواهد یافت، اعلام کرد: پروژه‌های قابل مطرح در سفر ریاست جمهوری در حوزه‌های مختلف زیر ساختی، راه و راه آهن، محورهای ترانزیتی، کشاورزی، مسکن، محرومیت زدایی و دیگر بخش‌ها خواهد بود.

استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پنج جاده ترانزیتی از جمله بروجن به لردگان به ایذه به خوزستان، فرخشهر به شلمزار به کارون ۴، شهرکرد به فارسان به کوهرنگ، شهرکرد به بن به داران و شهرکرد به سامان به تیران به اصفهان در سفر رئیس جمهور تخصیص خواهد یافت.

خروج چهارمحال و بختیاری از حالت رکود توسعه پروژه‌های زیرساختی

حیدری با بیان اینکه توسعه فرودگاه در دستور کار قرار گرفته است، گفت: پروازها از چهارمحال و بختیاری افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: اگر مشکل زیرساختی و ارتباطی در چهارمحال و بختیاری حل شود استان از حالت رکود خارج خواهد شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه استان قطب کشاورزی و دامداری است، افزود: اعتباری بالغ بر دو هزار میلیارد تومان برای توسعه کشاورزی تصویب شده است.

حیدری عنوان کرد: توسعه کشت گلخانه‌ای، مکانیزه و آبیاری‌های نوین در چهارمحال و بختیاری در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه آب پایه اشتغال در حوزه کشاورزی و دامپروری است، مطرح کرد: در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ شاهد تحول در حوزه آبی خواهیم بود.

۳ راه برای ارتباط گیری مردم با دولتمردان در سفر رئیس جمهور به چهارمحال و بختیاری

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به ضرورت تأمین آب پایدار برای شرب، کشاورزی و صنعت، اعلام کرد: بخشی از پروژه‌های قابل مطرح در سفر رئیس جمهور در سال ۱۴۰۲ به بهره بردار خواهد رسید.

حیدری افزود: اعتبارات سفر به صورت ۱۰۰ درصدی تخصیص داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هشت هزار میلیارد تومان تسهیلات برای استان تصویب خواهد شد، گفت: این تسهیلات طی دو سال جذب و پرداخت خواهد شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: پروژه‌های مناطق محروم در اولویت خواهند بود.

حیدری با بیان اینکه مردم می‌توانند از سه روش مشکلات خود را با دولتمردان مطرح کنند، اظهار کرد: تماس با شماره ۱۱۱، حضور در محل برپایی میز خدمت و سفرهای شهرستانی وزرا راه‌های ارتباط مردم با دولتمردان است.

وی با بیان اینکه همزمان ۱۵۰ کاربر در مرکز پاسخگویی ۱۱ مشکلات مردم را ثبت خواهند کرد، ادامه داد: میز ارتباط مردمی در ۳۰ نقطه استان با حضور معاون وزرا و نماینده تام الاختیار وزرا برپا شده است.

کد خبر 5509246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha