سفر عامل سرسپرده عربستان در یمن به مصر

سفر عامل سرسپرده عربستان در یمن به مصر

رئیس شورای رهبری ریاست جمهوری یمن وابسته به ائتلاف سعودی، پس از پایان سفر خود به بحرین، به مصر هم سفر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیاالیوم، رشاد العلیمی، رئیس شورای رهبری ریاست جمهوری یمن پس از پایان سفر خود به بحرین، به مصر نیز سفر کرد.

بر اساس این گزارش، شماری از اعضای شورای رهبری ریاست جمهوری یمن، العلیمی را در این سفر همراهی می کنند.

رئیس شورای رهبری ریاست جمهوری یمن ضمن ابراز خرسندی از سفر به مصر، از موضع این کشور در حمایت از ملت یمن در سال های جنگ تقدیر کرد.

وی گفت که میزبانی مصر از بیش از یک میلیون یمنی چه به صورت اقامت یا حضور موقت، نشان دهنده جایگاه متمایز روابط تاریخی ریشه دار بین دو کشور و ملت است.

العلیمی قرار است پس از مصر به قطر نیز سفر کند.

رئیس شورای رهبری ریاست جمهوری یمن ۲۸ آوریل به عربستان رفته و با سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان دیدار کرده بود.وی سپس در سفر به کویت با مقامات این کشور دیدار و گفتگو کرد.

العلیمی، پس از کویت نیز به بحرین سفر و با حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین دیدار و گفتگو کرد.

گفتنی است که بامداد روز پنجشنبه (۷ آوریل)، عبد ربه منصور هادی رئیس‌جمهور فراری یمن که به گفته برخی منابع رسانه‌ای تحت بازداشت خانگی رژیم سعودی به سر می‌برد، در ریاض از برکناری «علی محسن الاحمر» معاون خود و واگذاری قدرت خود به نهادی موسوم به شورای اداره ریاست‌جمهوری خبر داد که تا پیش از این وجود خارجی نداشت یا حتی تشکیل آن هیچ مبنایی در قانون اساسی یمن ندارد.

این شورا به ریاست «رشاد محمد العلیمی» و با عضویت هفت نفر دیگر کلیه اختیارات ریاست‌جمهوری و معاونت آن را برعهده گرفتند. اعضای این شورا به ریاست رشاد العلیمی عبارتند از: سلطان العرادة، طارق صالح، عیدروس الزبیدی، عبدالرحمن ابوزرعة، عبدالله العلیمی، عثمان مجلی، فرج البحسنی.

به موجب این انتقال قدرت، شورای رهبری ریاست‌جمهوری یمن اداره سیاسی، نظامی و امنیتی این کشور را در بخش‌هایی که تحت کنترل ائتلاف سعودی و اماراتی قرار دارد؛ طی مرحله انتقالی در دست گرفت و علاوه بر آن، مسئولیت مذاکره با جنبش انصارالله در خصوص آتش‌بس را نیز برعهده دارند.

در همین ارتباط، «محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله در واکنش به این امر گفت: ایجاد شورای ریاستی همه را غافلگیر کرد. رشاد العلیمی به عنوان رئیس این شورای جدید انتخاب شد چراکه او آدم آمریکاست. رشاد العلیمی تنها فردی بود که در تصویب یک ماده که حضور آمریکا در یمن را مشروع می‌کرد، شرم نکرد.

کد خبر 5511433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha