۲۲ خرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۵۸

با دعوت بنیاد سعدی؛

هشت‌نفر از استادان زبان فارسی دانشگاه‌های هند به ایران آمدند

هشت‌نفر از استادان زبان فارسی دانشگاه‌های هند به ایران آمدند

هشت نفر از استادان زبان فارسی در دانشگاه‌های هند به دعوت بنیاد سعدی به ایران آمدند. قرار است این گروه در دوره جامع دانش افزایی ادبیات فارسی شرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، هشت‌تن از استادان زبان فارسی دانشگاه‌های هند به‌دعوت بنیاد سعدی و اجرای دانشگاه‌های فردوسی مشهد و مازندران، به مدت ۲۱ روز را در ایران سپری می‌کنند. این گروه ضمن آشنایی با آخرین تألیفات آموزش زبان فارسی، در دوره جامع دانش افزایی ادبیات فارسی نیز شرکت خواهند داشت.

این‌استادان که از دپارتمان‌های زبان و ادبیات فارسی دانشگاه‌های شهرهای دهلی، علیگر و لکهنو کشور هند در این دوره شرکت کرده‌اند، خود تجربه سال‌ها تدریس زبان فارسی را در کشورشان دارند. این گروه در ابتدای سفر با اقامت در بنیاد سعدی، ضمن آشنا شدن با تألیفات بنیاد سعدی از جمله کتاب «طوطی» که مختص زبان‌آموزان کشور هند تألیف شده است، استاندارد آموزش زبان فارسی به غیر فارسی آموزان و آخرین روش‌های تدریس را آموزش دیدند.

همچنین در بازدیدهای علمی_ فرهنگی از کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران و گروه زبان و ادبیات فارسی آن دانشگاه و نیز بازار تجریش و حرم امامزاده صالح با هماهنگی بنیاد سعدی بازدید کردند.

کد خبر 5512574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha