۲۲ خرداد ۱۴۰۱، ۱۷:۰۴

معاون سازمان صمت خراسان جنوبی اعلام کرد؛

آغاز طرح فروش هوشمند نان در خراسان جنوبی

آغاز طرح فروش هوشمند نان در خراسان جنوبی

بیرجند_ معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت خراسان جنوبی از آغاز اجرای طرح استفاده از دستگاه‌های جدید پز در نانوایی‌های استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، الیاس جویبان امروز در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: در راستای اجرای طرح مردمی سازی توزیع یارانه‌ها از امروز در همه نانوایی‌های استان دستگاه‌های پز جدیدی با هدف ساماندهی نوع آرد و میزان مصرف آن نصب می‌شود.

به گفته وی در این مرحله با به‌کارگیری دستگاه‌های پز جدید هم استانی‌ها می‌توانند نوع نان مورد نیاز خود و محاسبه قیمت نان‌های خریداری شده را انجام دهند و از محل صرفه‌جویی در مصرف آرد بخشی از پول آن به حساب نانوایی‌ها برای جبران بخشی از هزینه‌ها واریز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هیچ محدودیتی در خرید تعداد نان وجود ندارد، اضافه کرد: میزان تحویل آرد به نانوایی‌ها از این به بعد بر اساس میزان فروش نان آنها خواهد بود و به نانوایی‌های که نان بیشتری بفروشند، آرد بیشتری داده خواهد شد.

جویبان در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در باره اینکه آیا فروش نان در قالب اجرای این طرح بر اساس وزن خواهد بود یا نه؟ گفت: در این مرحله هنوز فروش نان بر اساس میزان وزن نان‌های خریداری شده نخواهد بود و با اجرای این طرح کیفیت نان تغییری پیدا نمی‌کند و تخلف کارخانه‌های تولید آرد و همچنین در زمان حمل آنها به نانوایی‌ها قابل بررسی است.

به گفته وی خراسان جنوبی با ۳۳۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان و ظرفیت و پتانسیل اقتصاد مرز، در سال گذشته ۷۲۳ میلیون دلار و به لحاظ وزنی دو میلیون و ۱۳۳ هزار تن خروجی کل در دو بخش صادرات و ماده ۱۱۶ داشته است.

وی از افزایش سهمیه ارزی مرزنشینان به ازای هر نفر در خراسان جنوبی از ۱۰۰ دلار به ۴۰۰ دلار با هدف کمک به معیشت این قشر و رونق مبادلات مرزی و تجاری به عنوان یکی از اقدامات مهم در حوزه تجارت خارجی در سال ۱۴۰۰ در بخش تجارت یاد کرد.

جویبان از صدور سه هزار و۹۲۱ فقره پروانه کسب صنفی سال گذشته در استان خبر داد و تصریح کرد: با انجام این کار برای ۹ هزار و ۸۰۰ نفر ایجاد شغل شد که در مقایسه با سال ۱۳۹۹، در تعداد پروانه‌های صادره و اشتغالزایی ۱۰ درصد رشد داشته است.

کد خبر 5512651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha