۲۶ خرداد ۱۴۰۱، ۲۲:۱۰

در ارتباط با یونان؛

آنکارا: ادعاهای بی‌اساس آلمان علیه ترکیه غیرقابل قبول هستند

آنکارا: ادعاهای بی‌اساس آلمان علیه ترکیه غیرقابل قبول هستند

سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه اعلام کرد که ادعاهای بی اساس آلمان علیه آنکارا با توجه به نقض حریم هوایی کشورش توسط هواپیماهای آتن، غیرقابل قبول هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، «تانژو بیلیچ» سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه امروز پنجشنبه با انتشار بیانیه‌ ای اتهام‌ زنی «کریستین واگنر» همتای آلمانی خود به ترکیه درباره حریم هوایی یونان را غیرقابل قبول دانسته و تاکید کرد که این آتن است که حریم هوایی ترکیه را نقض می‌ کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه در این خصوص گفت: در حالیکه یونان حریم هوایی ما را نقض، بر فراز سرزمین ما پرواز و هواپیماهای ما را تحریک می‌ کند، سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان علیه کشورمان ادعاهای بی‌ اساسی را مطرح می‌ کند. این غیرقابل قبول است.

«تانژو بیلیچ» در این خصوص اضافه کرد: می‌ خواهم به سخنگوی آلمان یادآوری کنم که ترکیه طرفی نیست که به‌ رغم دریافت دعوت، از حضور در مذاکرات دو جانبه و جلسات ناتو برای اتخاذ تدابیر اعتمادساز در منطقه دریغ کرده و به‌ بهانه تنش های اخیر در اژه اعلام کند که این جلسات را متوقف کرده است.

وی در این باره افزود: آلمان را که مدعی است برای گفتگو و کاهش تنش تلاش می‌ کند، بار دیگر دعوت می‌ کنیم تا در اختلافات میان طرفین جهت‌ گیری نکرده، ابزاری برای اقدامات غیرقانونی سایر کشورها نباشد و در موضوعاتی که اختیار و صلاحیتی ندارد، اظهار نظر نکند.

این در حالیست که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه دیروز چهارشنبه طی سخنرانی در نشست هفتگی فراکسیون حزب حاکم عدالت و توسعه در پارلمان این کشور، با انتقاد از رویکرد و اقدامات اخیر یونان در دریای اژه و شرق مدیترانه، گفته بود: اقدامات یونان تداعی کننده نقش سیاهی لشکر در فیلم‌ ها است. همانگونه که در طی تاریخ شاهد بوده ایم هم اکنون نیز برخی دولت ها با دست آویز قرار دادن یونان این کشور را علیه ترکیه تحریک می‌ کنند. ما متوجه این مساله هستیم. اما مشکل از اینجا نشات می‌ گیرد که خود یونان متوجه این طرح نشده یا آگاهانه نقش سیاهی‌ لشکر را در طرح مذکور بر عهده گرفته است.

کد خبر 5516273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha