اسماعیل هنیه:

آمریکا قادر به توسعه نفوذ درمنطقه نیست/کرانه باختری آرام نمی‌گیرد

آمریکا قادر به توسعه نفوذ درمنطقه نیست/کرانه باختری آرام نمی‌گیرد

اسماعیل هنیه امروز یکشنبه در نشستی بین المللی که در غزه برگزار می‌شود، گفت: آمریکا دیگر همچون گذشته توانایی توسعه نفوذ خود در جهان عرب را ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه شهاب نیوز، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس امروز یکشنبه در کنفرانس بین المللی «حاکمیت ملی فلسطین؛ تغییرات راهبردی، روندهای آینده» که در غزه برگزار می‌شود، سخنرانی کرد.

وی در سخنان خود با اشاره به افزایش توانمندی مقاومت فلسطین تاکید کرد: مقاومت عملکرد منحصر بفرد و خلاقانه ای از خود نشان داد و عناصر ضعف سیاسی، امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی را آشکار کرد.

وی افزود: قدس و مسجدالاقصی همچنان به عنوان محور اصلی مبارزات ما علیه رژیم صهیونیستی باقی خواهند ماند.

هنیه تاکید کرد: خروج آمریکا از منطقه به ویژه عقب نشینی آنها از افغانستان، همچنین شکست رژیم صهیونیستی در نبرد سیف القدس، پیامدهای استراتژیک بزرگی بر منطقه خواهد داشت. جنگ اوکراین به وضوح نبردی میان اردوگاه روسیه و اردوگاه غرب به رهبری ایالات متحده آمریکاست و این بزرگترین و اصلی ترین جنگ در مبارزات میان دو اردوگاه جهانی از پایان جنگ جهانی دوم تاکنون است. البته جهان پس از جنگ اوکراین، مانند گذشته نخواهد بود و دوران تک قطبی حاکم بر فضای سیاسی بین المللی پایان خواهد یافت.

رئیس دفتر سیاسی حماس تاکید کرد: آمریکا دیگر نمی‌تواند همچون گذشته نفوذ خود را بر جهان عرب بسط و توسعه دهد.

وی افزود: تحولات داخلی و خارجی مستلزم ایجاد چشم انداز استراتژیک برای آینده است. همان گونه که شاهد هستید بار دیگر این روزها روح انتفاضه و مقاومت در کرانه باختری دمیدن گرفته است. کرانه باختری همواره به عنوان میدان اصلی نبرد فلسطینی‌ها علیه اشغالگران باقی خواهد ماند چون قدس جزئی از آن است و سیاست‌های نژادپرستانه رژیم صهیونیستی از جمله شهرک سازی و ساخت دیوار حائل در این منطقه رخ می‌دهد و همچنان نیز جریان دارد. کرانه باختری به عقب باز نمی‌گردد و آرام نمی‌گیرد، مگر با آزادی فلسطین.

کد خبر 5518172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha