۳۰ خرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۵۴

دبیر همایش روز جهانی پناهنده در مشهد:

اقدامات در حوزه اسکان و شناسایی مهاجران جدید بهبود یافته است

اقدامات در حوزه اسکان و شناسایی مهاجران جدید بهبود یافته است

مشهد ـ دبیر همایش روز جهانی پناهنده در مشهد گفت: اقدامات در حوزه اسکان و شناسایی مهاجران جدید نسبت به گذشته تغییر کرده و بهبود یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب مظفری صبح دوشنبه در همایش روز جهانی پناهنده با عنوان «وطن مهر» اظهار کرد: از هشت ماه قبل که شاهد تحولات اخیر در افغانستان بودیم با خیل عظیم مهاجرت از این کشور به ایران رو به رو هستیم.

دبیر همایش روز جهانی پناهنده در مشهد افزود: میزبانی ایران در همین مدت نشان داد اقدامات در حوزه اسکان و شناسایی مهاجران جدید در همین ایام نسبت به گذشته تغییر کرده و بهبود یافته است و همین تغییر روند مثبت از سوی جمهوری اسلامی شایسته قدردانی است.

وی بیان کرد: در ۲۰ روز گدشته حدود ۵۵۰ اثر از ۲۰ هنرمند افغانستانی به ستاد همایش روز جهانی پناهندگان رسید که ۲۰۰ اثر برگزیده از ۸۰ هنرمند به زودی به نمایش گذاشته خواهد شد.

مظفری افزود: این آثار که خالقان آن بیشتر جوانان هستند در رشته‌های عکاسی، خیاطی، کار با چرم، معرق، دل نوشته و نقاشی و شعر است.

دبیر همایش روز جهانی پناهنده در مشهد اظهار کرد: در این نمایشگاه که از روز شنبه هفته آینده در بازار ملل مشهد آغاز به کار می‌کند نهادهای مردمی و تشکلهای اتباع افغانستانی ۱۳ غرفه در مشهد برپا خواهند کرد.

شمار آوارگان خارجی ۲ برابر شده است

در ادامه علی قاسمی، مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی نیز در این همایش اظهار کرد: متأسفانه با وجود تلاش‌های فراوان طی ۱۰ سال گذشته شمار آوارگان خارجی ۲ برابر شده است.

مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی افزود: ای کاش در روز جهانی پناهنده مردمان در سراسر جهان درآمد خود را برای پناهجویان جهان اختصاص دهند اما متأسفانه سیاست برخی دولتها موجب سقوط ملت‌ها شده و این خیل عظیم مهاجران را ایجاد کرده است.

گفتنی است همایش روز جهانی پناهنده با عنوان «وطن مهر» امروز همزمان با روز جهانی پناهندگان (۲۰ ژوئن) به نمایندگی کمیساریای عالی پناهندگان در خراسان رضوی و نهادهای پناهندگان در خراسان رضوی با حضور اتباع پناهنده کشورهای افغانستان و عراق در مشهد برگزار شد.

کد خبر 5519146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha