۲ تیر ۱۴۰۱، ۱۶:۲۰

با بهره برداری از مخازن آب شرب؛

مشکل افت فشار آب خلخال برای همیشه برطرف خواهد شد

مشکل افت فشار آب خلخال برای همیشه برطرف خواهد شد

خلخال- مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری اردبیل گفت: عملیات اجرایی مخازن برای ذخیره آب شرب مناطق مرتفع خلخال در حال انجام بوده که با بهره‌برداری از این مخازن مشکل افت فشار آب برطرف می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا علیپور بعد از ظهر پنجشنبه در بازدید از سد بفراجرد خلخال با بیان اینکه بهترین نوع آب آشامیدنی در بین آب شرب مصرفی ۱۲ شهرستان استان اردبیل است، اظهار کرد: عملیات اجرایی مخازن دو هزار و پنج هزار مترمکعبی برای ذخیره آب شرب و تأمین آب شرب مناطق مرتفع خلخال در حال احداث بوده که با بهره‌برداری از این مخازن مشکل افت فشار آب برای همیشه برطرف خواهد شد.

وی بیان کرد: امسال بیش از پنج میلیون مترمکعب آب در پشت سد بفراجرد خلخال به عنوان منبع اصلی تأمین‌کننده آب شرب این شهر ذخیره شده است و با هماهنگی شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل در تابستان امسال هیچ گونه کمبود آب در خلخال وجود نخواهد داشت.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری اردبیل همچنین با اشاره به نشت آب از مخزن قدیمی قازان‌داش خلخال بیان کرد: پیشگیری از نشت آب مخزن قدیمی نیازمند تخلیه آب و استفاده از امکانات روز برای جلوگیری از هدر رفت آب است در شرایط فعلی، قطع آب شرب مصرفی خلخال برای اجرای این عملیات امکان پذیر نیست.

علیپور ادامه داد: برای جلوگیری از نشت آب از مخزن قدیمی انتظار می‌رود آب منطقه‌ای نسبت به احداث مخزن جدید و همچنین احداث دیوار حائل برای پیشگیری از هرگونه وارد شدن آسیب به واحدهای بوم‌گردی اقدام کند.

کد خبر 5521842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha