۶ تیر ۱۴۰۱، ۷:۳۳

معاون استاندار اردبیل:

شیوه‌های مصرف آب در استان اردبیل نگران کننده است

شیوه‌های مصرف آب در استان اردبیل نگران کننده است

اردبیل- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: شیوه های مصرف آب در بخش کشاورزی، فضای سبز و مصارف خانگی در استان اردبیل نگران کننده است.

رضا قاسمیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه شیوه‌های مصرف آب در استان اردبیل نگران کننده است، اظهار کرد: نباید فرهنگ بومی و شرایط اقلیمی و منطقه‌ای استان در برنامه‌ریزی‌های کلان و خرد نادیده گرفته شود.

وی افزود: تمام انرژی‌ها از جمله آب، برق و گاز و نیز در مصرف کالاهایی اساسی که به خاطر تکرار در مصرف روزانه امکان هدر رفت آن نیز زیاد است صرفه جویی لازم است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل با تأکید بر اینکه صرفه‌جویی، درست مصرف کردن است، گفت: تمام نعمت‌ها و منابع روی زمین برای تأمین نیازهای حیاتی است و صرفه‌جویی، تضمینی برای برکت و تداوم تأمین این نعمت‌ها است.

قاسمیان بیان کرد: منابع آبی استان را نمی‌توان با بی برنامه‌گی در اختیار عده محدودی از تولیدکنندگان محصولات کشاورزی غیرضروری گذاشت بلکه با آموزش‌های ویژه و اقناع‌سازی کشاورزان، برای حفظ و حراست از سرمایه‌های طبیعی اقدام کرد.

وی افزود: در شرایط بحران اقلیمی و آب و هوایی که شاهد تنش آبی در کشور و استان هستیم باید برای مقابله با این بحران، از مصرف به روش‌های سنتی پرهیز کرده و روش‌های ابتکاری و نوین علمی را نهادینه کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل از تشکیل قرارگاه صرفه‌جویی در استان اردبیل با عنوان «طرح شهید حجازی» خبر داد و افزود: صرفه‌جویی در مصرف نشانه فرهیختگی افراد و جامعه است و باید برای ارتقای بهره‌وری، صرفه‌جویی در جامعه فرهنگ‌سازی شود.

قاسمیان نهادینه شدن فرهنگ صرفه‌جویی را یادآور شد و گفت: برای دستیابی به این هدف باید برنامه‌های متناسب با اولویت‌های استان احصا و از طریق رسانه‌ها، اقدامات و برنامه‌های فرهنگی و هنری، آموزش‌های لازم به جامعه ارائه شود.

وی تصریح کرد: اصلاح الگوی کشت و توسعه آبیاری نوین فراتر از یک امر اقتصادی، اقدام ارزشمند فرهنگی و اجتماعی در احترام به حقوق سایر انسان‌ها و آیندگان است.

کد خبر 5524390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha