۶ تیر ۱۴۰۱، ۱۵:۴۵

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان خبر داد؛

فعالیت ۲۲ سازمان مردم نهاد و مرکز مقابله با اعتیاد در استان سمنان

فعالیت ۲۲ سازمان مردم نهاد و مرکز مقابله با اعتیاد در استان سمنان

سمنان- دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان از فعالیت ۲۲ سازمان مردم نهاد و مرکز مقابله با اعتیاد در استان خبر داد و گفت: ساماندهی وضعیت معتادان اولویت مراکز است.

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر معینیان ظهر دوشنبه در دیدار مسئولان ستاد مقابله با مواد مخدر استان سمنان با نماینده ولی فقیه در استان به میزبانی دفتر وی، با بیان اینکه ۱۲۶ مرکز درمانی در زمینه اعتیاد در استان فعالیت دارد، تاکید کرد: خوشبختانه این مراکز سالانه تعداد قابل توجهی از معتادان را پذیرش و درمان می‌کنند.

وی با بیان اینکه در کنار این مراکز ۲۲ سازمان مردم نهاد و مرکز اعتیاد نیز در راستای مقابله با این بلای خانمان سوز در استان فعال هستند، ابراز کرد: یکی از دستاوردهای این مراکز ساماندهی ۲۳۵ معتاد متجاهر بوده است.

دستگیری خرده فروشان

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان همچنین با بیان اینکه در راستای مقابله با مواد مخدر و اعتیاد رویه و همراهی خوبی در سراسر استان وجود دارد، ابراز کرد: دستگیری چهار هزار معتاد و خرده فروش با همراهی ناجا، دستگاه قضائی و. … از جمله اقدامات صورت گرفته در سال ۱۴۰۰ در سراسر استان است.

معینیان از انجام عملیات آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به ۸۱ هزار نفر در محیط خانواده با موضوع اعتیاد و راهکارهای مقابله با آن در جوانان طی سال ۱۴۰۰ در سراسر استان خبر داد و ابراز کرد: آگاه سازی ٣٠ هزار نفر در محیط آموزشی و مدارس و دانشگاه‌های استان از دیگر دستاوردهای ما در سال قبل بوده است.

وی از آگاه سازی ۶٢ هزار نفر در محیط‌های کاری و ادارات و… در استان سمنان طی سال ۱۴۰۰ خبر داد و ابراز کرد: در این بازه زمانی ۱۱۷ هزار نفر در محلات شهری و روستایی پیرامون مضرات مواد مخدر آموزش دیده اند تا شاهد نوعی فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در زمینه مقابله با اعتیاد باشیم.

کد خبر 5524952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha