۷ تیر ۱۴۰۱، ۱۱:۵۹

نجابت در تذکر شفاهی:

طرح حمایت مالی از افشاگران فساد در دستور کار مجلس قرار گیرد

طرح حمایت مالی از افشاگران فساد در دستور کار مجلس قرار گیرد

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس در مهر ماه ۹۹ به یک فوریت طرح حمایت مالی از افشاگران فساد رأی داده، اما هنوز در دستور کار مجلس نیامده است.

‏به گزارش‬ خبرنگار مهر، روح الله نجابت در جلسه علنی امروز (سه شنبه، ۷ تیر ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی، گفت: مهلت کمیسیون اصلی برای رسیدگی به کلیات و جزئیات طرح‌ها و لوایح یک فوریتی حداقل یک ماه و نیم پس از تاریخ ارجاع بوده و این فرصت تا دو برابر قابل تمدید است و در پایان مهلت‌های تعیین شده چنانچه گزارش کمیسیون اصلی ارائه نشود، هیئت رئیسه مجلس موظف است طرح یا لایحه را در دستور قرار دهد.

وی با اشاره به طرح‌هایی که در دستور قرار گرفته و فوریت آن به تصویب می‌رسد، بیان کرد: مجلس در مهر ماه ۹۹ به یک فوریت طرح حمایت مالی از افشاگران فساد رأی داده و بیش از یک سال گذشته که این طرح دستور در کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس است اما هنوز در دستور کار مجلس نیامده است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس خطاب به قالیباف، گفت: این در حالی است که شما در جلسه گذشته گفتید مبارزه با فساد باید مردمی سازی شود که ما مهر ماه ۹۹ این کار را شروع کردیم اما در دستور قرار نمی‌گیرد.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به این نماینده، گفت: در جریان این موضوع هستم و طرح حمایت مالی از افشاگران فساد در حال رسیدگی در کمیسیون قضائی مجلس است. امیدواریم کمیسیون این موضوع را با جدیت دنبال کند.

وی بیان کرد: یکی از موضوعات مطرح شده در نشست قوه قضائیه نیز همین بود که معروف به «سوت‌زنی» است. این موضوع باور و اعتقاد همه ما در مجلس است اما کمیسیون باید کار خود را تمام کند و به صحن دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: لوایح و طرح‌های متعددی در نوبت بررسی در صحن مجلس است. طرح‌هایی که به صورت دو فوریتی مطرح می‌شود، واقعاً ضروری است.

کد خبر 5525614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha