۷ تیر ۱۴۰۱، ۱۴:۲۸

استاندار سمنان تاکید کرد؛

استفاده از ظرفیت‌های اشتغال برای معتادان بهبود یافته استان سمنان

استفاده از ظرفیت‌های اشتغال برای معتادان بهبود یافته استان سمنان

سمنان- استاندار سمنان با بیان اینکه زمینه اشتغال در سمنان به عنوان یک استان صنعتی فراهم است، گفت: این ظرفیت برای بکارگیری معتادان بهبود یافته، به‌کارگیری شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی ظهر سه شنبه در نشست تخصصی فعالان اجتماعی و خیران فعال در عرصه مبارزه با مواد مخدر استان سمنان به میزبانی اتاق بازرگانی سمنان بیان کرد: زمینه اشتغال در استان سمنان به عنوان یک استان صنعتی فراهم است و این ظرفیت مطلوب برای بکارگیری معتادان بهبود یافته در راستای توانمندسازی آنان وجود دارد.

وی افزود: استفاده از ظرفیت تمامی بخش‌ها به خصوص ظرفیت مشارکت آحاد جامعه و مردم به عنوان یک اقدام اجتماعی در بحث مبارزه با مواد مخدر، امری حائز اهمیت و راهکاری مؤثر است.

استاندار سمنان گفت: دشمن در تهاجم فرهنگی، بدون مرز، با فریب و دسیسه، اندیشه، ارزش‌ها، خانواده‌ها و مغزهای جوانان ما را هدف قرار می‌دهد که ما نیز لازم است در راه مقابله با مواد مخدر و تهاجم فرهنگی، همان گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی این مهم را جهاد اکبر نامیدند، به صورت ویژه گام برداریم.

هاشمی با بیان اینکه ابتلاء به اعتیاد امری است که به صورت تدریجی اتفاق می‌افتد و می‌طلبد تا خانواده‌ها در این خصوص بیشتر مراقبت از فرزندان را مَد نظر داشته باشند، تاکید کرد: در بحث مقابله با مواد مخدر و بکارگیری راهکار مؤثر در این حوزه، اقدامات باید در راستای پیشگیری و کاهش تقاضا برنامه‌ریزی و عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه احساس مسئولیت نسبت به امر مبارزه با مواد مخدر توسط مردم باید در راستای نظارت و مراقبت از فرزندان و ایمن سازی خانواده، فرهنگ سازی، نهادینه و تقویت شود، گفت: ما باید ظرفیت استان بخصوص سمن‌ها، خیّران و کارآفرینان را برای مقوله‌های پیش بینی، پیشگیری و سپس درمان، در بحث مبارزه با مواد مخدر به کار گیریم.

استاندار سمنان بیان کرد: در حوزه جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر نیز در سطح استان تاکنون اقدامات بسیار خوبی انجام گرفته که این روند ادامه خواهد داشت.

کد خبر 5525797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha