۸ تیر ۱۴۰۱، ۱۱:۱۶

رئیس کانون بازنشستگان «آی تی آی» با مهر مطرح کرد؛

رسیدگی به مشکلات کارخانه «آی تی آی» تسریع شود

رسیدگی به مشکلات کارخانه «آی تی آی» تسریع شود

شیراز- رئیس کانون بازنشستگان صنایع مخابراتی راه دور ایران (ITI)گفت: تنها راه خروج این شرکت از بحران و بازگشت به چرخه تولید، پرداخت مطالبات کارگران بازنشسته آن است که این روند باید تسریع شود.

هاشم شمشیری در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: مسئولان استان فارس طی چند سال گذشته فقط به دادن وعده‌های توخالی به کارگران این شرکت اکتفا کرده است.

وی افزود: این در حالیست که طی این مدت سه دولت در کشور بر سرکار آمده اند.

رئیس کانون بازنشستگان صنایع مخابراتی راه دور ایران (ITI) یادآور شد: در آخرین پیگیری انجام شده سال گذشته طی چندین جلسه مسئولین ارشد استان فارس به این نتیجه رسیدند که تنها راه پرداخت مطالبات بازنشستگان فروش املاک مازاد این شرکت است.

شمشیری تاکید کرد: البته این ایده از سالهای قبل مد نظر بود ولی به دلایل مختلف عملی نمی‌شد.

وی عنوان کرد: با این حال خرداد ماه گذشته اولین مصوبه در ارتباط با فروش ملک اردیبهشت و ملک بارانداز توسط دادستانی و استانداری انجام شد.

رئیس کانون بازنشستگان صنایع مخابراتی راه دور ایران (ITI)تصریح کرد: بعد از آن هم در چندین جلسه همین مصوبه تکرار شد تا اینکه مقرر شد ملک اردیبهشت توسط بانک به مزایده گذاشته شده و ۵۰ درصد آن سهم بازنشستگان بشود.

وی ادامه داد: در این مدت املاک یادشده دو مرحله به مزایده گذاشته شد ولی بنا به هر دلیلی مشتری پیدا نشد.

شمشیری گفت: بعد از اتمام تاریخ مزایده دوم مشتری نقدی پیدا شد که توسط بانک به دادستانی معرفی شد ولی از هفتم خرداد ۱۴۰۱ تا الان مجوزی برای فروش صادر نشده است.

این فعال حوزه کارگری می‌گوید: عملاً دادستانی اعلام کرده که باید استانداری این کار را انجام بدهد و در مقابل استانداری نیز می‌گوید این وظیفه دادستانی است.

او در ادامه بیان داشت : در ارتباط با مزایده و فروش ملک بارانداز موسوم به بارانداز هم دادستانی حکم مبنی بر مزایده آن صادر کرده ولی همین مزایده هم مراحلی دارد که در وهله اول باید مالک یا سهامداران مدارک و اسناد ملک‌ها و نقشه‌های UTM آن را به شهرداری بدهند و توافقنامه‌ای بین شهرداری و سهامدار انجام بشود و پس از آن توسط کمیسیون مربوطه مجوز مزایده و تغییر کاربری صادر شود.

شمشیری گفت: مکاتبه از دادستانی به استانداری و از استانداری به شهرداری و شهرداری به سهامدار و مجدداً برعکس انجام شد و سرانجام اسناد و نقشه توسط نماینده سهامدار به شهرداری تحویل داده شده و از طرف شهرداری به سازمان املاک ارسال شد.

رئیس کانون بازنشستگان ITI تصریح کرد: در سازمان املاک نیز توسط سهامدار باید مراحل انجام کار پیگیری بشود که متأسفانه روند رسیدگی بسیار کند انجام می‌شود.

شمشیری متذکر شد: ما کارگران بازنشسته نسبت به روند اجرایی شدن مصوبات خود توسط مسئولان استانی معترض هستیم چون این کارها می‌توانست در خود شیراز خیلی سریع‌تر انجام بگیرد ولی متأسفانه روند آنقدر کند هست که تقریباً متوقف به نظر می‌رسد.

او ادامه داد: متأسفانه زمان برای مشتری نقدی ملک خیابان اردیبهشت هم این هفته به اتمام می‌رسد ولی کاری انجام نشده است.

رئیس کانون بازنشستگان ITI اضافه کرد: در پی تجمعی که طی دو روز گذشته در مقابل استانداری انجام شد، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اعلام کرد تا سه شنبه هفته آینده به ما فرصت بدهید تا این موضوع را به طور کامل حل کنیم ما هم به اتفاق این فرصت را دادیم تا ببینیم نتیجه کار چه خواهد شد.

وی تاکید کرد: آنچه مسلم هست خواسته ما بازنشستگان بعد از ۱۶ سال دوندگی و پیگیری وصول تمامی مطالبات به همراه خسارت تأخیر و تادیه بوده که مربوط به حدود ۱۳۰۰ نفر بازنشسته در فارس می‌شود.
به گزارش خبرنگار مهر، اصل مطالبات کارگران بازنشسته صنایع مخابرات راه دور ایران ITI حدود ۳۵ میلیارد تومان و خسارت تأخیر و تادیه آن حدود ۳۰۰ میلیارد تومان است.

کد خبر 5526459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
      0 0
      مشکل سیاسی است اگر مشکل شخصی وفرد مورد نظر فردی عادی بود وکسی از سیاسیون مثل آقازاده. نماینده مجلسی ویا مسؤل گروهی ویا غیره ازش حمایت نمی کرد تا حالا تمام هیکلش در زندان پوسیده بود وکارگران طالبی خود را گرفته بودن..