۸ تیر ۱۴۰۱، ۱۸:۴۳

برای دیدار با مقامات آمریکائی؛

سرپرست وزارت خارجه طالبان عازم دوحه شد

سرپرست وزارت خارجه طالبان عازم دوحه شد

سرپرست وزارت امور خارجه دولت موقت طالبان در رأس یک هیات بلندپایه امروز به پایتخت قطر سفر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، امیرخان متقی سرپرست وزارت امور خارجه دولت موقت طالبان امروز چهارشنبه در راس یک هیات بلند پایه عازم شهر دوحه پایتخت قطر شد.

حافظ ضیا احمد، معاون سخنگوی وزارت خارجه طالبان با تایید این خبر در توییتر اعلام کرد که هیات طالبان با مسئولان وزارت خزانه‌ داری آمریکا و توماس وست نماینده ویژه این کشور در امور افغانستان در دوحه دیدار خواهد کرد.

بر اساس اعلام رسانه ها، قرار است در جریان این سفر پیرامون آزادسازی دارایی های افغانستان در آمریکا به ویژه در شرایط جاری که کابل با زمین لرزه اخیر در این کشور دست و پنجه نرم می کند، بحث و تبادل نظر شود.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا دیروز سه شنبه ادعا کرده بود که دولت آمریکا نزدیک به ۵۵ میلیون دلار کمک بشردوستانه دیگر در اختیار افغانستان قرار می‌ دهد! آنگونه که وزیر خارجه آمریکا مدع شده بود، کمک‌های تازه واشنگتن در واکنش به زلزله افغانستان تخصیص می‌ ویابد!

دولت آمریکا در حالی مدعی ارسال کمک‌ های بشردوستانه به افغانستان است که درصد قابل توجهی از دارایی خارجی این کشور را بلوکه کرده و اجازه دسترسی به آنها را نمی‌ دهد.

«ژانگ جون» نماینده دائم چین در سازمان ملل پیش از این با غیر قابل توجیه خواندن اقدام آمریکا در قبال دارایی‌های افغاستان اعلام کرد که آمریکا باید فوراً تصمیم خود در خصوص دارایی‌های خارجی افغانستان را لغو کند و این دارایی‌ها را به این کشور فقیر بازگرداند، تا به کاهش بحران انسانی در این کشور کمک شود.

کد خبر 5526999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha