۲۸ تیر ۱۴۰۱، ۲۰:۱۶

در ولایت پکتیکا رخ داد؛

زلزله دیگری در جنوب شرق افغانستان/ دست‌کم ۳۱ تَن زخمی شدند

زلزله دیگری در جنوب شرق افغانستان/ دست‌کم ۳۱ تَن زخمی شدند

مقامات محلی ولایت پکتیکا در جنوب شرق افغانستان اعلام کردند که در پی وقوع زلزله ۵.۱ ریشتری دست‌کم ۳۱ نفر زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، مقامات محلی در پکتیکا واقع در جنوب شرق افغانستان امروز سه شنبه اعلام کردند که شب‌ گذشته زلزله‌ ای به بزرگی ۵.۱ در مقیاس ریشتر در شهرستان زیروک و گیان واقع در این ولایت به وقوع پیوسته است.

محمد امین حذیفه، رئیس اطلاعات و فرهنگ دولت موقت طالبان در ولایت پکتیکا افغانستان در این خصوص به رسانه‌ ها گفت که در پی این زمین‌ لرزه دست‌ کم ۳۱ نفر از جمله کودکان و زنان در شهرستان‌ های گیان و زیروک زخمی شده و به بیمارستان منتقل شده‌ اند.

گفتنی است که بر اثر وقوع زمین‌ لرزه ۵.۹ ریشتری در ۲۲ ژوئن سال‌ جاری (چهارشنبه، اول تیر ماه) در شهر گیان ولایت پکتیکا افغانستان بیش از یک هزار و ۱۵۰ نفر جان خود را از دست داده و بیش از یک هزار و ۶۰۰ نفر نیز مجروح شدند.

شرف الدین مسلم، سرپرست وزارت کشور طالبان در امور رسیدگی به حوادث طبیعی در افغانستان در یک نشست خبری آمارهای اعلام شده را تأئید کرده بود.

قدرت این زلزله ۶.۱ درجه در مقیاس ریشتر اعلام شده که علاوه بر ۲ ولایت پکتیکا و خوست، ولایت‌های کابل، پکتیا، لغمان، غزنی و لوگو را نیز لرزانده بود.

در همین ارتباط، منابع محلی در افغانستان شنبه ۲۵ تیر ماه اعلام کردند که زمین لرزه‌ ای حوالی ساعت ۱۶:۰۰ (به وقت محلی)، بخش‌ هایی از شهر کابل را تکان داده است.

بر اساس اعلام این رسانه، شدت این زمین لرزه ۴.۸ در مقیاس ریشتر عنوان شده بود.

کد خبر 5542313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha