ارتش سوریه مانع حرکت کاروان نظامی آمریکا در القامشلی شد

ارتش سوریه مانع حرکت کاروان نظامی آمریکا در القامشلی شد

خبرگزاری رسمی سوریه از اقدام نیروهای ارتش این کشور در ممانعت از حرکت یک کاروان نظامی آمریکا در حومه منطقه القامشلی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، نیروهای ارتش سوریه از حرکت یک کاروان نظامی آمریکا در حومه منطقه القامشلی ممانعت کردند.

بر اساس این گزارش، نیروهای ارتش سوریه با ممانعت از عبور این کاروان نظامی اشغالگران آمریکایی، آن را وادار به عقب نشینی کردند.

خبرنگار سانا گزارش داد که نیروهای ارتش سوریه از حرکت یک کاروان نظامی نیروهای اشغالگر آمریکایی در منطقه تل سطیح شرقی در حومه شرقی القامشلی ممانعت و آن را ناچار به عقب نشینی نمودند.

نیروهای ارتش سوریه در این منطقه تاکید کردند که با هرگونه کاروان نظامیان اشغالگر آمریکایی در خاک سوریه مقابله خواهند کرد.

گفتنی است که از زمان برپایی پایگاه های غیرقانونی اشغالگران آمریکایی در خاک سوریه، اهالی روستاهای حومه الحسکه با همکاری نیروهای ارتش سوریه از حرکت و عبور کاروان های نظامی آنها در نزدیکی مناطق استقرار خود ممانعت و آنها را مجبور به عقب نشینی می کنند.

ساکنان این مناطق همچنین با پرتاب سنگ به سمت کاروان های نظامی اشغالگران آمریکایی، در مخالفت با حضور آنها در خاک سوریه شعار سر می دهند.

این در حالی است که دولت سوریه بارها حضور آمریکایی‌ها در خاک این کشور را غیر قانونی اعلام کرده و آن را اشغالگری دانسته است.

 آمریکا همچنین مدت زمانی طولانی است که با کمک شبه نظامیان کُرد تحت حمایت خود در شرق و شمال شرق سوریه ثروت‌های این منطقه اعم از نفت، گاز و گندم را به سرقت می‌برد و شکایت دمشق نزد نهادهای بین المللی برای متوقف کردن این روند تا کنون به نتیجه‌ای نرسیده است.

کد خبر 5527124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha