منابع سعودی توصیه کردند؛

آفتاب سوزان عربستان و راهکار مقابله با گرمازدگی حجاج

آفتاب سوزان عربستان و راهکار مقابله با گرمازدگی حجاج

منابع سعودی به حجاج سرزمین وحی توصیه های مهمی با توجه به دمای هوای بالا در عربستان نمودند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اخبار ۲۴، منابع سعودی به حجاج سرزمین وحی با توجه به دمای هوای بالا در عربستان، توصیه‌های مهمی کردند.

براساس این گزارش، منابع پزشکی سعودی، به حج گزاران توصیه‌هایی جهت پیشگیری از مسمومیت غذایی و گرمازدگی طی ادای مناسک حج ارائه کردند.

این منابع با اشاره به اهمیت خوردن مستقیم غذای پخته شده و در صورت نیاز نگهداری آن در یخچال پس از خنک سازی غذا، اعلام کردند که برای تضمین عدم ابتلاء به مسمومیت غذایی، زائران از مصرف خوراکی‌های روباز و در معرض حشرات و آلودگی خودداری کنند.

منابع پزشکی سعودی تاکید کردند که زائران برای پیشگیری از گرمازدگی، برای مدت طولانی در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرند و هنگام نیاز از چتر با رنگ روشن استفاده کنند و به میزان کافی و منظم مایعاتی مانند آب و آبمیوه بنوشند.

گفتنی است که مراسم حج ابراهیمی امسال پس از ۲ سال محدودیت در مشارکت، با حضور حاجیان از سراسر جهان برگزار می‌شود. همزمان عوامل گوناگونی از جمله افزایش قیمت‌ها به خصوص قیمت مواد غذایی، افزایش هزینه خدمات الزامی، افزایش مالیات بر ارزش افزوده در عربستان (از ۵ درصد به ۱۵ درصد) و همچنین افزایش قیمت بلیت هواپیما در جهان باعث شده که هزینه انجام سفر حج امسال بیشتر از سال‌های دیگر باشد.

کد خبر 5527849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha