۱۲ تیر ۱۴۰۱، ۱۲:۰۲

مدیرعامل آبفای استان سمنان:

شاهرود و سمنان ۳۰۰ لیتر در ثانیه کمبود آب دارند/ بارندگی نصف شد

شاهرود و سمنان ۳۰۰ لیتر در ثانیه کمبود آب دارند/ بارندگی نصف شد

سمنان- مدیرعامل آبفای استان سمنان با بیان اینکه شاهرود و سمنان ۳۰۰ لیتر در ثانیه کمبود آب دارند، گفت: در صورت صرفه جویی ۲۰ درصدی تنها می‌توانیم از پیک گرمای تابستان عبور کنیم.

محمد طاهری در گفتگو با خبرنگار مهر، کمبود آب در استان سمنان را بسیار جدی توصیف کرد و بیان داشت: شاهرود ۱۴۰ و سمنان ۱۶۰ لیتر بر ثانیه آب کمبود دارد که بر روی هم عدد عجیب ۳۰۰ لیتر بر ثانیه را شامل می‌شود که می‌بایست از طرق مختلف تأمین شود.

وی با بیان اینکه در فصل پیک گرمای تابستان هستیم و کمبود بارش‌ها در سال قبل نیز سبب شد تا شاهد تشدید وضعیت خشکسالی باشیم، افزود: بارندگی‌ها طبق آمار ارائه شده از سوی هواشناسی، طی یک سال گذشته ۴۹ درصد نسبت به میانگین بلندمدت کاهش داشته و این نشان از جدی بودن خطر خشکسالی دارد.

مدیرعامل آبفای استان سمنان با بیان اینکه کاهش بارش برف به خصوص در زمینه تقویت چشمه‌ها و آب‌های زیرزمینی دیگر معضلی است که در سال قبل با آن روبرو بودیم، ابراز داشت: منابع آبی استان سمنان محدود و مصرف روز به روز به واسطه افزایش جمعیت بیشتر می‌شود.

طاهری با بیان اینکه خواهش می‌کنیم که مردم با صرفه‌جویی و مدیریت مصرف به خودشان و مسئولان آبفا کمک کنند تا همه از حداقل آب بهره مند شوند، تاکید کرد: تعدیل فشار، صرفه‌جویی مردمی، استفاده از منابع آب با کیفیت مناسب شرب، آبرسانی فضای سبز با تانکر و… از جمله راهکارهای تأمین کمبود آب در پیک تابستان است.

وی با بیان اینکه مردم اگر ۲۰ درصد صرفه‌جویی داشته باشند می‌توانیم از پیک تابستان عبور کنیم، گفت: مردم می‌توانند کمک بسیاری به ما کنند که در این راه می‌بایست راهکارهایی مانند بهینه سازی کولرهای آبی با نصب سایه‌بان، استفاده از ترموستات، نسل جدید کولرها پلی کربنات را در نظر داشت چرا که این وسایل شبانه روز ۴۰۰ لیتر آب مصرف می‌کنند و همین یک مورد می‌تواند تا حد زیادی در مصرف آب صرفه‌جویی کند.

کد خبر 5529182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha