۱۵ تیر ۱۴۰۱، ۱۶:۵۶

مدیرکل امور اجتماعی استانداری اردبیل:

موقوفات شیخ صفی الدین اردبیلی احیا شود

موقوفات شیخ صفی الدین اردبیلی احیا شود

اردبیل-مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل گفت: برای احیای آداب، رسوم و سنت‌های بومی استان باید تلاش کنیم که لازم است موقوفات شیخ صفی الدین اردبیلی احیا شود.

به گزارش خبرنگار مهر، رضوان باقلاچی عصر چهارشنبه در نشست توجیهی برنامه‌های گرامیداشت هفته استان اردبیل در سالن ختایی مجموعه تاریخی شیخ صفی الدین اردبیلی اظهار کرد: برای احیای انواع آداب، رسوم و سنت‌های بومی استان باید برنامه ریزی و تلاش کنیم و همچنین لازم است موقوفات شیخ صفی الدین اردبیلی احیا شود.

وی با بیان اینکه با نگاهی با سال‌های گذشته، ضعف‌ها و قوت‌های برنامه‌های هفته استان اردبیل را احصا کرده‌ایم، گفت: برنامه‌های بزرگداشت شیخ صفی‌الدین اردبیلی به صورت مردم‌محور در تمامی شهرستان‌های اردبیل پرشورتر و با بازتاب ملی برگزار می‌شود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل بیان کرد: هفته بزرگداشت مفاخر و نخبگان این استان با محوریت روز شیخ صفی‌الدین اردبیلی، از ۲۵ تیرماه با رویکرد مردمی و مشارکت اصحاب رسانه و هنرمندان هر روز در یکی از شهرستان‌های استان برگزار می‌شود و تا ۷ مردادماه ادامه خواهد یافت.

باقلاچی ادامه داد: با توجه به تقارن بزرگداشت شیخ صفی‌الدین اردبیلی با اعیاد قربان و غدیر، لازم است برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در تمامی شهرستان‌های استان بانشاط برگزار شود و لازم است با پشتیبانی و میدان داری رسانه‌ها، از فرصت هفته استان برای حمایت از نخبگان و مفاخر بومی استفاده کنیم.

وی گفت: دشمن برای شبهه افکنی هویتی در میان جوانان تلاش می‌کند و باید در مقابل آن، جلسات متعدد همفکری برگزار و حوزه فرهنگ و هنر را تقویت کنیم.

کد خبر 5532437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha