۱۵ تیر ۱۴۰۱، ۱۸:۵۶

در پی استعفاهای سریالی در کابینه انگلیس رخ می دهد؛

رای عدم اعتماد پارلمان انگلیس بیخ گوش جانسون

رای عدم اعتماد پارلمان انگلیس بیخ گوش جانسون

استعفاهای پی در پی وزرای کابینه انگلیس، نخست وزیر این کشور را در آستانه گرفتن رای عدم اعتماد از پارلمان قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، با توجه به بحران سیاسی جدی در انگلیس، نخست وزیر این کشور ممکن است امشب از نمایندگان پارلمان رای عدم اعتماد بگیرد.

«تام لارکین» روزنامه نگار شبکه اسکای نیوز در پیامی در حساب کاربری توییتر خود به نقل از یکی از اعضای کمیته ۱۹۲۲، که وظیفه نظارت بر چنین آرایی را دارد، نوشت: (جلسه) رای اعتماد به بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس ممکن است همین امشب آغاز شود.

این روزنامه نگار اسکای نیوز به استناد گفته های این مقام انگلیسی نوشت که قوانین کمیته ۱۹۲۲، که در حال حاضر به جانسون از زمان برگزاری رای اعتماد تا سال آینده مصونیت می دهد، احتمالاً عصر امروز دستخوش تغییر خواهد شد.

«بوریس جانسون» روز چهارشنبه و در پی استعفای چند وزیر کابینه دولت خود گفت که دولتش پس از استعفای دو تن از مهمترین وزرای خود و شماری از مقامات ارشد دیگر، که در اعتراض به وی صورت گرفت، منحل نخواهد شد و به کارش ادامه می دهد.

بنا به نوشته شبکه الجزیره، ۱۸ وزیر و مقام انگلیسی از روز گذشته از دولت این کشور کناره گیری کردند. «جو چرچیل» وزیر محیط زیست، «ویل کوینس» وزیر کودکان و خانواده و «رابین واکر» وزیر امور مدارس انگلیس، آخرین وزرایی بودند که امروز از سمت خود در دولت اعلام کناره گیری کردند.

کد خبر 5532610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha