۳۰ تیر ۱۴۰۱، ۱۳:۳۵

فرماندار پارس‌آباد: 

الگوی کشت در مسیر تولید کالاهای استراتژیک هدایت شود

الگوی کشت در مسیر تولید کالاهای استراتژیک هدایت شود

پارس‌آباد- فرماندار پارس‌آباد گفت: ظرفیت بالایی در پارس‌آباد برای تولید محصولات کشاورزی وجود دارد و لازم است تا الگوی کشت را در مسیر تولید کالاهای استراتژیک از جمله گندم هدایت کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، جابر جهان‌بین ظهر پنجشنبه در نشست با معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهار کرد: در مقطع کنونی کشور افزایش راندمان تولید در باب زراعت عملی پسندیده است.

وی تصریح کرد: بحث کشاورزی در کشورهای دنیا اصل و اساس بوده و هر کشوری که فاقد زراعت باشد، در عزت و اقتدار با مشکل مواجه می‌شود.

فرماندار پارس‌آباد گفت: در کشور ما به ویژه مناطق شمالی استان اردبیل ظرفیت و قابلیت بالایی برای تولید محصولات کشاورزی به ویژه محصولات استراتژیک وجود دارد و لازم است الگوی کشت را به مسیر تولید کالاهای استراتژیک از جمله گندم هدایت کنیم.

جهان‌بین با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های پارس‌آباد در حوزه کشاورزی باید مورد حمایت واقع شده و به بالفعل تبدیل شود، افزود: در حوزه دامپروری نیز باید این ظرفیت‌ها حمایت شده و برای رشد و بالندگی تولیدات کشاورزی و دامی اقدامات مفید صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۶۰ هزار تن گندم در سال‌جاری در مزارع پارس‌آباد تولید شد، خاطرنشان کرد: تجهیز مراکز خرید گندم، کلزا، جو و همچنین اطلاع‌رسانی زمان برداشت و نظارت بر کمباین‌های برداشت و پرداخت سریع بها محصولات انجام شد.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد با بیان اینکه محصولات استراتژیک گندم و دانه‌های روغنی برای کشور بسیار با اهمیت و ضروری است، اضافه کرد: افزایش مشوق‌ها برای اقتصادی‌سازی کشت محصولات استراتژیک مورد تاکید است که در صورت حمایت، سیاست‌گذاری و ترویج مناسب می‌توان به خودکفایی در گندم دست یافت.

کد خبر 5543491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha