۲ مرداد ۱۴۰۱، ۲۲:۵۴

استاندار آذربایجان غربی خبر داد؛

ابلاغ۷۰۰میلیارد تومان از اعتبارات سفر هیئت دولت به آذربایجان غربی

ابلاغ۷۰۰میلیارد تومان از اعتبارات سفر هیئت دولت به آذربایجان غربی

ارومیه – استاندار آذربایجان غربی از ابلاغ بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر هئیت دولت به استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدصادق در پنجمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با اشاره به این که در چند روز گذشته بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان ابلاغ شده است گفت: باید مدیران دستگاه‌های اجرایی پیگیر طرح‌های تصویب شده در این سفر باشند تا اعتبارات لازم را نیز جذب کنند.

وی با اشاره به تصویب طرح ایجاد منطقه ویژه اقتصادی ارومیه و سرو در مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از جمع بندی انجام شده مقرر شد از بخش خصوصی توانمند در این زمینه استفاده کنیم که سرمایه گذار در این زمینه شناسایی شده و در حال سیر مراحل اداری است و در اسرع وقت این سرمایه گذاری انجام خواهد شد.

معتمدیان افزود: با ایجاد منطقه اقتصادی ویژه ارومیه سرو از ظرفیت سرمایه گذاری کشور ترکیه در زمینه اشتغال و تولید استان استفاده خواهد شد.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: با ایجاد این منطقه یک تحول اساسی در موضوع تولید و ترانزیت کالا ایجاد خواهد شد.

معتمدیان بر اهتمام جدی دستگاه‌های اجرایی برای جذب درآمدهای مازاد استانی نیز تاکید کرد. وی تاکید کرد: اسناد توسعه استان و شهرستان‌ها باید با برنامه ریزی های لازم در اسرع وقت تهیه شود که سند آمایش سرزمینی مبنای این برنامه ریزی است.

استاندار آذربایجان غربی ساماندهی وضعیت پایانه‌های مرزی خصوصاً در بحث صادرات را یکی از اولویت‌های استانی عنوان کرد و گفت: باید در این زمینه اختیارات از دستگاه‌های ملی به دستگاه‌های استانی و استانداری تفویض شده تا اقدامات لازم در ساماندهی مرزها انجام شود.

معتمدیان با اشاره به تدوین برنامه هفتم توسعه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید برای برنامه هفتم توسعه نیز ریل گذاری لازم جهت ساماندهی زیرساخت‌های توسعه‌ای در استان انجام شود.

وی دریاچه ارومیه را یک مطالبه ملی و استانی دانست و گفت: توجه ویژه به مباحث زیست محیطی و خصوصاً احیای دریاچه ارومیه در دستور کار ویژه دولت قرار دارد و سرعت بخشی به اتمام طرح‌های احیای دریاچه ارومیه اولویت داشته و برنامه‌های جدیدی هم در این زمینه مد نظر است.

استاندار آذربایجان غربی بازگشایی مرز تمرچین پیرانشهر برای تردد زائران اربعین را یکی از اقدامات مهم و تأثیرگذار در زمینه تسهیل تردد زائران از این استان دانست و افزود: برنامه ریزی های لازم برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی و افزایش گیت های مرزی و مواکب حسینی در آذربایجان غربی و مرز تمرچین پیرانشهر انجام شده است.

یکی از نمایندگان مردم آذربایجان غربی در مجلس، شورای اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به موضوع احیای دریاچه ارومیه و اهتمام دولت نسبت به احیای این دریاچه گفت: انتخاب استاندار آذربایجان غربی به عنوان دبیر کارگروه احیای دریاچه ارومیه یک اقدام تحسین برانگیز دولت در این زمینه است.

وحید جلال زاده دستگاه‌های اجرایی باید پیشنهادهای توسعه‌ای متوازن خود را برای تدوین برنامه هفتم توسعه ارائه دهند افزود: باید مدیران کل در جذب اعتبارات ملی برای توسعه بیش از پیش اهتمام و تلاش خود را بکار گیرند.

کمال حسین پور نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه خواستار توجه ویژه به توسعه همه جانبه شهرستان‌های استان شد و گفت: باید محرومیت از چهره استانی که در حوزه‌های مختلف ظرفیت‌های بالقوه ای دارد زدوده شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: ۸ هزار و ۵۰۰ طرح نیمه تمام در استان وجود دارد که برای اتمام آنها ۹ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

سپهری با بیان این که برای ارتقا شاخص‌های توسعه‌ای استان ۱۳ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است افزود: دستگاه‌های اجرایی استان باید به فکر جذب منابع ملی باشند چرا که سهم منابع ملی در اعتبارات استانی ۹۰ درصد است.

وی برنامه محوری به جای بودجه محوری را اساس برنامه ریزی های طرح‌های مختلف دانست و تدوین سند تحول دولت سیزدهم در استان و برنامه تحقق رشد اقتصادی در استان را از جمله اولویت‌های سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان عنوان و خاطرنشان کرد: تحقق رشد هفت و شش دهم درصدی توسعه‌ای در استان یکی دیگر از اولویت‌های استانیست که ۵۱ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان افزود: با تحقق رشد توسعه‌ای و اقتصادی در استان ۱۸۷ هزار شغل پایدار ایجاد خواهد شد.

سپهری تصریح کرد: بیش از ۴ هزار و ۲۲۸ میلیارد تومان میزان درآمدهای استانی در سال جاری است که حدود ۴۰۰ میلیارد تومان از این رقم از محل فروش اموال منقول و غیر منقول مازاد دستگاه‌های اجرایی به دست می‌آید.

کد خبر 5546376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha