۶ مرداد ۱۴۰۱، ۰:۰۷

منابع عمانی اعلام کردند؛

گفتگوی تلفنی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با وزیر خارجه عمان

گفتگوی تلفنی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با وزیر خارجه عمان

منابع عمانی از گفتگوی تلفنی وزیر امور خارجه این کشور با رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری شوون عمانیه، منابع عمانی از رایزنی وزیر خارجه این کشور با نماینده ویژه آمریکا در امور ایران خبر داند.

منابع عمانی اعلام کردند که بدر بن حمد البوسعیدی وزیر امور خارجه این کشور تماس تلفنی را از «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران دریافت کرد.

بر اساس این گزارش، در این تماس تلفنی شماری از موضوعات دارای اهمیت مشترک و تلاش‌ها برای احیای توافق هسته‌ای ایران موسوم به برجام مورد بحث قرار گرفت.

گفتنی است که با گذشت چند ماه از ادامه دور جدیدی از مذاکرات برچیدن تحریم‌های ضدایرانی، آمریکا کماکان در نتیجه بخش بودن آن کارشکنی می‌کند.

مذاکرات دوحه در ۷ و ۸ تیر ماه سال جاری برگزار شد. ایران و آمریکا در این مذاکرات به صورت غیرمستقیم و با وساطت «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفتگو کردند.

معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از این نشست، به تشریح نتایج مذاکرات دو روزه دوحه پیرامون برچیدن تحریم‌های ضد ایرانی پرداخت.

«انریکه مورا» در پیامی توئیتری نوشت: دو روز مذاکرات فشرده و غیرمستقیم در دوحه پیرامون برجام. متأسفانه هنوز پیشرفتی که تیم اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ کننده به آن امیدوار بود، محقق نشد. ما با فوریت بیشتری به همکاری برای اینکه توافق کلیدی جهت منع اشاعه و ثبات منطقه را به مسیر بازگردانیم ادامه خواهیم داد.

گفتنی است که مذاکرات رفع تحریم‌ها پس از ۳ ماه وقفه با حضور نمایندگان ایران و آمریکا با ملاقات دوجانبه علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و «انریکه مورا» هماهنگ کننده مذاکرات، در دوحه قطر آغاز شد.

کد خبر 5549312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha