۶ مرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۴۲

مدیرکل اقتصاد و دارایی اردبیل:

۴۰ قانون مخل تولید شناسایی شده است

۴۰ قانون مخل تولید شناسایی شده است

اردبیل- مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان اردبیل از شناسایی ۴۰ مورد قانون مخل تولید برای حل مشکلات سرمایه‌گذاران خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، یعثوب نژادمحمد پیش از ظهر پنجشنبه در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی اردبیل اظهار کرد: این قوانین رویه‌ها و دستورالعمل‌ها مطلوب سرمایه‌گذاری نبوده و ما با شناسایی این قوانین مخل سعی داریم تا شرایط سهل و راحتی را برای حضور سرمایه‌گذاران در استان اردبیل مهیا کنیم.

وی تصریح کرد: ۱۱ مورد از این قوانین به هیئت مقررات‌زدایی کشور ارسال شده تا زمینه و بستر برای رفع موانع و مشکلات حوزه سرمایه‌گذاری مهیا شود.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان اردبیل گفت: برای بررسی مشکلات سرمایه‌گذاری خارجی در استان اردبیل، قرار است مسئولان کشوری نشستی را با فعالان بخش خصوصی در استان اردبیل داشته باشند که در این زمینه در هفته‌های آینده با دعوت از مسئولان کشوری سعی کردیم تا مشکلات و موانع را در این حوزه برطرف کنیم.

نژادمحمد از تدوین اطلس سرمایه‌گذاری استان برای تسهیل کسب و کار و حضور سرمایه‌گذاران خبر داد و افزود: تلاش بر این است تا در قالب سامانه و کارتابلی که برای دستگاه‌ها تعریف شده در کنار ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری، امکان ثبت اطلاعات و ویرایش آن نیز فراهم آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاران با ورود به این سامانه می‌توانند فرصت‌های سرمایه‌گذاری و طرح‌های معرفی شده را به عینه مشاهده کرده و مجموع اطلاعات زیرساخت‌های استان را که در این سامانه توسط دستگاه‌ها بارگذاری شده با ابزار جستجوی ساده و پیشرفته مورد پیگیری و بررسی قرار دهند.

نژادمحمد قابلیت تحلیل مکانی برای سرمایه‌گذاران و استفاده از امکانات جستجو روی نقشه استان را برای اعلام سرمایه‌گذاری و فرصت‌های به وجود آمده در این زمینه یادآور شد و اضافه کرد: در این سایت مشوق‌ها و قوانین حمایتی از سرمایه‌گذاران بارگذاری شده و در قالب نقشه‌های هوشمند تعیین حریم ممنوعه و همچنین نوع سرمایه‌گذاری در شهرها، روستاها و مکان‌های مختلف تعریف شده است.

وی بیان کرد: خلاصه طرح‌های سرمایه‌گذاری نیز با لحاظ کردن اطلاعات یکپارچه برای سرمایه‌گذاران ارائه خواهد شد تا فعالان اقتصادی بتوانند با در نظر گرفتن مناطق حفاظتی، عارضه‌های طبیعی، تاریخی و لایه‌های مختلفی از وجود قنات، رودخانه‌ها، راه‌ها، پل‌ها و… خودشان فضای سرمایه‌گذاری را انتخاب کنند.

نژادمحمد در ادامه سخنان خود اظهار کرد: ما سعی کردیم بعد از چند ماه تلاش و پیگیری و تهیه اطلاعات پایه‌ای استان این سامانه را از اردیبهشت ماه امسال آماده بهره‌برداری کنیم که اطلاعات بعد از بارگذاری در سایت سازمان نقشه‌برداری و وزارت اقتصاد آماده استفاده برای سرمایه‌گذاران و کارآفرینان است.

وی استان اردبیل را چهارمین استان برخوردار از اطلس سرمایه‌گذاری معرفی کرد و گفت: بعد از اصفهان، خراسان شمالی و سمنان، اردبیل چهارمین استانی است که سامانه اطلس سرمایه‌گذاری در آن تهیه شده اما قابلیت ممتاز ما نسبت به سایر استان‌ها تدوین نسخه موبایلی آن است که فرد بدون بهره‌گیری از رایانه، از طریق موبایل خود می‌تواند اطلاعات سرمایه‌گذاری را در استان اردبیل کسب کند.

نژادمحمد تصریح کرد: ۲۵ دستگاه اجرایی استان با حضور در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری اطلاعات دقیق خود را در این سامانه ثبت کرده و به همراه نسخه الکترونیکی آماده رونمایی و بهره‌برداری است.

وی افزود: با ارائه این اطلاعات دقیق برای سرمایه‌گذاران سعی کردیم تا از هدررفت منابع و فرصت‌ها جلوگیری کرده و با تجمیع اطلاعات دستگاه‌ها سرمایه‌گذار را در انتخاب نوع طرح و محل اجرای آن کمک و یاری کنیم.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان اردبیل خاطرنشان کرد: این سامانه ۲ زبانه طراحی شده تا سرمایه‌گذاران خارجی نیز بتوانند با بررسی امکانات و شرایط مهیا شده در استان نسبت به سرمایه‌گذاری اقدام کرده و حتی نیازی به مراجعه حضوری نخواهد بود.

کد خبر 5549547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha