۱۲ مرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۲۷

علیانزادگان خبر داد؛

تخصیص ۷ میلیارد تومان برای غربالگری اسکلتی و حرکتی

تخصیص ۷ میلیارد تومان برای غربالگری اسکلتی و حرکتی

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد در آیین امضای تفاهم نامه همکاری در جهت غربالگری اسکلتی و حرکتی، از تخصیص ۷ میلیارد تومان اعتبار برای این طرح خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، آئین امضای تفاهم‌نامه همکاری ارائه خدمات غربالگری اسکلتی حرکتی و استعدادیابی ورزشی برای کودکان و نوجوانان ۷ تا ۱۷ سال محلات کم برخوردار کشور بین بنیاد ۱۵ خرداد، معاون تربیتی وزارت آموزش و پرورش و فدراسیون ورزشی دانش آموزی کشور در مصلی تهران برگزار شد.

حمیدرضا علیانزادگان مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد در این برنامه به اهداف این بنیاد اشاره کرد و گفت: سه کار ویژه و مأموریت راهبردی بنیاد ۱۵ خرداد سلامت اجتماعی، جوانی جمعیت و عمران اجتماعی است.

وی افزود: در بحث سلامت اجتماعی امسال تفاهم نامه‌هایی با بهزیستی و آموزش و پرورش و فدراسیون ورزشی دانش آموزان خواهیم داشت. از جمله این تفاهم نامه‌ها غربالگری اسکلتی حرکتی و استعدادیابی ورزشی است که با اعتبار اولیه ۷ میلیارد تومان امضا شده است.

در ادامه ستاری فرد معاون تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش گفت: ستاد اجرایی فرمان امام همواره در تأمین مسائل سخت افزاری که ساخت مدرسه بوده و هم در مسائل نرم افزاری که بحث عدالت آموزشی و محرومیت زدایی بوده، یاری گر آموزش و پرورش بوده است.

وی افزود: در سند بنیادین که نقش عوامل سهیم در حوزه تعلیم و تربیت پررنگ است، ستاد اجرایی فرمان امام عملکرد خوبی داشته است.

ستاری فر گفت: اجرای تفاهم نامه غربالگری اسکلتی و حرکتی و استعدادیابی ورزشی مطابق با اصل ۲۹ و ۳۰ قانون اساسی هم سلامت و هم تعلیم و تربیت را در بر می‌گیرد.

وی در ادامه مطرح کرد: اقتضائات امروز ایجاب می‌کند نهادهایی که در امر محرومیت زدایی فعالیت می‌کنند تلاش بیشتری کنند.

معاون تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد: در سند تحول یکی از ساحت‌ها توجه به ساحت بدنی است. باید اشاره کرد اساس پیشرفت هر کشور نیروی انسانی است. لذا نیروی انسانی سالم به پیشرفت یک کشور کمک می‌کند.

ستاری فر ادامه داد: فقر حرکتی و معضلات چاقی و سبک زندگی دان آموزان مشکلات جدی را بوجود آورده است. غربالگری دانش آموزان باعث کمک به رفع چاقی و سوءتغذیه دانش آموزان خواهد شد.

وی افزود: فدراسیون ورزشی دانش آموزان مهم‌ترین فدراسیون و بزرگترین از نظر تعداد نفرات تحت پوشش است چراکه حدوداً ۱۵ میلیون نفر تحت پوشش این فدراسیون قرار دارد.

کد خبر 5554679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha