۳۰ مرداد ۱۴۰۱، ۲۳:۵۴

مدیرکل اوقاف و امور خیریه اردبیل:

کارکرد مساجد نباید در برگزاری نماز و عزاداری محدود باشد

کارکرد مساجد نباید در برگزاری نماز و عزاداری محدود باشد

اردبیل - مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: کارکرد مساجد نباید در برپایی نماز جماعت و عزاداری های ماه محرم محدود و خلاصه شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مهدی ستوده شامگاه یکشنبه در مراسم گرامیداشت روز مسجد در مصلی اردبیل اظهار کرد: حاکمیت اسلام در دوره‌های مختلف با محوریت مسجد رقم خورده و نقش محوری مساجد را در حرکت‌های تحولی شاهد بودیم.

وی خاطرنشان کرد: مساجد همواره محور خیزش و حرکت‌های تحولی جامعه بشری بوده و حاکمیت الهی حتی در عصر پیامبر اسلام (ص) و ائمه هدی با محوریت مساجد انجام شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل افزود: در کنار کارکرد معمول مساجد که محل برپایی برنامه‌های عبادی و توحیدی بوده در طول تاریخ با محوریت مساجد کارهای فرهنگی، اجتماعی و حتی اقتصادی نیز شکل گرفته و ما نتایج و ثمرات این حرکت‌ها را در سطوح مختلف شاهد هستیم.

ستوده از مساجد به عنوان مرکزیت حاکمیت اسلامی یاد کرد و گفت: در حکومت نبوی، علوی و ائمه اطهار مسجد جایگاه وسیع داشته و همواره محل گردهمایی امت اسلامی بوده است.

وی بیان کرد: در مقطع کنونی نیز باید تلاش کنیم تا مساجدی در تراز انقلاب اسلامی و با شاخصه‌های ممتاز فراهم کنیم تا مساجد تنها به کانون عبادت یومیه تبدیل نشوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل ادامه داد: در شهر اردبیل برخی از مساجد تنها به برپایی نماز جماعت و برگزاری عزاداری ماه محرم اکتفا کرده و فعالیت خود را در این حدود متوقف کرده اند.

ستوده اظهار کرد: برخی از مساجد در کنار فعالیت‌های عبادی برپایی کلاس‌های قرآنی و پایگاه بسیج را نیز فعال کرده اند اما گونه سوم مساجد فراتر از این کارکرد فرهنگی – هنری و اقتصادی نیز داشته اند.
در این مراسم از برگزیدگان مسجدمحور در حوزه‌های مختلف تجلیل شد.

کد خبر 5569289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha