۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۰۰

در نشست اربعین حسینی شهرستان خرمشهر مطرح شد؛

لزوم نظارت بر پخت نذورات آزاد / وبا در ایران همه گیر نشود

لزوم نظارت بر پخت نذورات آزاد / وبا در ایران همه گیر نشود

خرمشهر- لزوم نظارت بر پخت نذورات آزاد، تأمین خدمات درمانی و بهداشتی در مرز بین‌المللی خرمشهر در راستای پیشگیری از شیوع وبا از اتباع خارجی از مهمترین موضوعات نشست اربعین بود.

به گزارش خبرنگار مهر، «احمد سواری» سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی اجتماعی فرمانداری خرمشهر شامگاه یکشنبه در در نشست اربعین حسینی، نظارت بر مواکب و توزیع نذورات به صورت آزاد را امری ضروری دانست و تاکید کرد: باید نظارت جدی بر توزیع کننده‌ای که زیر نظر ارگان یا موکبی نیست، انجام تا امنیت تأمین شود.

وی در ادامه پخت و پز در اربعین و بهداشت آن را مهم اعلام کرد و افزود: کادر بهداشت شهرستان باید نظارت خود را بر طبخ و توزیع غذای اربعین به طور مستمر انجام دهد؛ همچنین آب عرضه شده به زائر باید بسته بندی شده باشد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی اجتماعی فرمانداری خرمشهر خواستار تذکر به زائران برای رعایت بهداشت با حفظ شأن زائر شد.

وی همچنین به جمع‌آوری زباله مواکب اشاره کرد و گفت: باید در مواکب جمع‌آوری زباله و رعایت نظم عمومی و شرکت در نظافت رعایت شود و شهرداری علاوه بر جمع‌آوری به موقع زباله‌ها باید در بحث فرهنگی این امر ورود کند.

رئیس مرکز بهداشت خرمشهر در این نشست با بیا اینکه ۲ مورد امنیت و سلامت در اربعین مهم‌ترین موضوع‌ها هستند، افزود: در رابطه با سلامت با توجه به قرار داشتن در فصل گرما، جایی نگرانی وجود دارد چون خود گرما به تنهایی مؤلفه‌ای است که سلامت را تهدید می‌کند.

کریمی به نیاز تأمین آب به عنوان مهم‌ترین عامل نگرانی اشاره کرد و گفت: بزرگترین مؤلفه تأمین سلامت، تأمین آب آشامیدنی سالم است هرچند که تلاش‌های زیادی برای تأمین آب سالم انجام شده اما همه موارد و مشکلات رفع نشده است.

رئیس مرکز بهداشت خرمشهر ادامه داد: طبق بررسی‌های انجام شده کلر پایانه در اکثر موارد صفر اعلام شده و قطعی مکرر و فشار پایین آب از مشکلات پایانه مرزی شلمچه است که آبفا اعلام کرده مشکلات آب رفع می‌شود؛ بنابراین تأمین تانکرها به مورد نیاز و سنجش سلامت آب تانکرها یک اقدام ضروری در منطقه است.

وی با اشاره همه‌گیری بیماری وبا اظهار کرد: نگران بیماری وبا هستیم چون این بیماری در افغانستان، پاکستان و عراق همه‌گیری پیدا کرده که می‌تواند در ایران نیز همه گیر شود.

کریمی بر لزوم ایجاد محل قرنطینه اتباع خارجی به عنوان عامل پیشگیری تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه اتباع از مرز شلمچه گذر می‌کنند و در برخی موارد رعایت بهداشت با ایران متفاوت هستند باید یک نقاهتگاه برای آنها در نظر گرفته شود و در صورت مشاهده موارد بیماری به کشور مبدا بازگردانده شوند.

مسئول امور کیفی آبفای خرمشهر در این نشست در خصوص کلر صفر پایانه مرزی توضیح داد: کلر به میزان استاندار در خروجی تأسیسات آب شلمچه وجود دارد و تا آخرین روستای مسیر شلمچه آب کلردار می‌رسد اما در رابطه با پایانه مرزی با توجه به بُعد مسافت و گرمی هوا کلر در طول مسیر از بین می‌رود.

محمدی تصریح کرد: اکیپ آبفا ۱۰ روز است که در مرز شلمچه مشغول فعالیت هستند و مخازن شستشو شده‌اند و آب شبکه در مواکب کلردار است.

کد خبر 5569293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha