۷ مهر ۱۳۸۶، ۱۲:۱۹

مصطفی عزیزی:

نگارش فیلمنامه "راه بی‌پایان" سه سال طول کشید

نگارش فیلمنامه "راه بی‌پایان" سه سال طول کشید

تهیه‌کننده مجموعه تلویزیونی "راه بی‌پایان" طولانی‌شدن روند نگارش فیلمنامه آن را به دلیل حساسیت زیاد گروه تولید مجموعه عنوان کرد.

مصطفی عزیزی درباره شکل‌گیری طرح مجموعه "راه بی‌پایان" به خبرنگار مهر گفت: "طرح اولیه مجموعه را خودم به شبکه ارائه کردم. خیلی علاقمند بودم بعد از مجموعه "مسافر" که سال 79 با محوریت مواد مخدر برای شبکه تهران تهیه کرده بودم، مجموعه‌ای تولید کنم که محور آن دادن اجازه پیشرفت به جوانان نخبه به لحاظ اقتصادی است. به همین دلیل در این چارچوب دنبال طرح مجموعه "راه بی‌پایان" رفتم."

وی در ادامه افزود: "به دلیل حساسیتی که برای تولید مجموعه تلویزیونی "راه بی‌پایان" داشتیم، نگارش فیلمنامه سه سال به طول انجامید. در ابتدا خودم فیلمنامه را نوشتم. بعد علیرضا بذرافشان و مهدی شیرزاد آن را نوشتند و بعد هم همایون اسعدیان بازنویسی نهایی را انجام داد. در تمام جلسات نیز علیرضا افخمی ناظر بر کار ما بود."

عزیزی درباره تغییر نام این مجموعه از "بوی گندم" به "راه بی‌پایان" گفت: "ابتدا جوان قصه به دنبال ساخت پمپ‌هایی برای کشاورزی بود، به همین دلیل نام "بوی گندم" را گذاشته بودیم، اما بعد از صحبت با افخمی برای اینکه قصه هم ملموس‌تر شود، تغییراتی در فیلمنامه دادیم و به جای پمپ، پروتز قرار دادیم، حتی شخصیت غزل هم تغییراتی کرد. البته بازنویسی اسعدیان فراتر از یک بازنویسی معمولی بود و تغییرات عمیق‌تری در فیلمنامه داد."

تهیه‌کننده "راه بی‌پایان" درباره انتخاب اسعدیان به عنوان کارگردان این مجموعه خاطرنشان ساخت: "با توجه به علاقه شخصی‌ به کارهای اسعدیان بعد از چند جلسه صحبت کردن به توافق رسیدیم. وقتی انتقادات او را بر فیلمنامه شنیدم، به نظرم درست آمد، حتی برطرف شدن انتقاداتی که وی به فیلمنامه داشت تا قوام بیشتری داشته باشد تولید را یک سال به تاخیر انداخت. من تا زمانی که فیلمنامه‌ای را قبول نداشته باشم آن را قبول نمی‌کنم."

وی درباره ترکیب بازیگران حرفه‌ای در کنار بازیگران جوان و کم تجربه افزود: "با اسعدیان به این ترکیب رسیدیم تا از بازیگران تازه کاری استفاده کنیم که چهره‌شان برای بینندگان تکراری نباشد. در حال حاضر برخی بازیگران در چند شبکه فیلم یا مجموعه بازی می‌کنند و همین مسئله باعث می‌شود مخاطب آنها را پس بزند."

عزیزی در پایان گفت: "به همین دلیل از بازیگران تازه‌کاری استفاده کردیم که برای اولین بار جلو دوربین رفتند یا تجربه‌شان کمتر بود. علاوه بر آن از بازیگران قدیمی هم بهره بردیم تا بتوانند بر بازی تازه‌ کارها تاثیر بگذارند، حتی در آنونس‌هایی که قبل از پخش داشتیم بازیگران قدیمی مثل آتیلا پسیانی یا فرهاد اصلانی نقشی پرررنگ‌تر داشتند تا بینندگان برای دیدن مجموعه ترغیب شوند."

کد خبر 556993

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha