۲ شهریور ۱۴۰۱، ۱۱:۱۳

حسینی در حاشیه هیئت دولت:

ارسال۴۰لایحه جدید به مجلس/در ارتباط با نمایندگان سنگ تمام گذاشتیم

ارسال۴۰لایحه جدید به مجلس/در ارتباط با نمایندگان سنگ تمام گذاشتیم

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه دولت در یکسال گذشته اهتمام ویژه‌ای برای تعامل با نمایندگان مجلس داشت، گفت: بالغ بر ۴۰ لایحه جدید هم به مجلس ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران ضمن تبریک هفته دولت به مدیران و کارکنان دولت، گفت: دولت در یکسال گذشته اهتمام ویژه ای برای تعامل با نمایندگان مجلس داشت.

وی افزود: امروز در مجلس نامه‌ای تقدیر ۲۸۰ نفر از نمایندگان در تأیید اقدامات رئیس جمهور در سال گذشته برای برون رفت از مشکلات و رکورد سفرهای استانی خوانده می‌شود و این نشان دهنده تعامل خوب مجلس و دولت است.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور اضافه کرد: امیدوار هستیم در زمینه طرح‌ها و لوایح نیز این همکاری وجود داشته باشد. تاکنون طرح‌های مناسب از سوی دولت حمایت شده است و الان اجرایی می‌شود. ۱۱۳ لایحه از دولت قبل داشتیم که تأیید کردیم و بالغ بر ۴۰ لایحه جدید نیز در دولت به مجلس تقدیم شده است.

حسینی تصریح کرد: جلسات منظمی با رئیس جمهور و نمایندگان داشتیم و دور جدید، جلسات با فراکسیون‌ها و کمیسیون‌ها آغاز شده است. از ناحیه دولت برای ارتباط مناسب با نمایندگان سنگ تمام گذاشته شده است و متقابلاً نمایندگان هم سوالاتی که داشتند باز پس گرفتند و بیش از ۴۰ درصد از نمایندگان از سوالات خود منصرف شدند و استیضاحی هم به صحن مجلس وصول نشده است.

وی در رابطه با معرفی گزینه پیشنهادی وزارت کار، گفت: در ماه پایانی هستیم و امیدوار هستیم آقای رئیس جمهور گزینه مورد نظر را اعلام کنند و نمایندگان پیشنهاداتی داشتند که امیدوار هستیم با نخبگان و فعالان مشورت‌های لازم انجام شود و هر چه زودتر گزینه مورد نظر معرفی شود.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور درباره تشکیل وزارت بازرگانی نیز، گفت: در مورد طرح تشکیل وزارت بازرگانی انتظار داریم این موضوع به صحن علنی مجلس بیاید و ایرادات شورای نگهبان برطرف شود تا بعد دولت بتواند وزیر بازرگانی را انتخاب و معرفی کند.

کد خبر 5571578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha