۸ شهریور ۱۴۰۱، ۱۸:۳۰

فرماندار گیلانغرب خبر داد؛

آغاز تردد موکب‌ها از طریق مرز سومار از ۱۱ شهریورماه

آغاز تردد موکب‌ها از طریق مرز سومار از ۱۱ شهریورماه

کرمانشاه- فرماندار گیلانغرب از آغاز تردد موکب‌ها از طریق مرز سومار از ۱۱ شهریورماه خبر داد.

وحید محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه اتفاقات و تنش‌های پیش آمده در کشور عراق تأثیری در مختل کردن فعالیت‌های مرز سومار نداشته، اظهار کرد: عمده تردد موکب‌های اربعین از طریق مرز سومار در شهرستان گیلانغرب امکان پذیر است که بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده از تاریخ یازدهم شهریورماه اجازه خروج به آنها داده می‌شود.

وی افزود: با توجه به تاریخ تعیین شده برای آغاز تردد موکب‌ها از مرز سومار می‌توان گفت که تنش‌های دولت عراق تأثیری در این روند نداشته و طبق روال پیشین طی امروز با مستقر شدن نیروهای مربوطه در پایانه مرزی سومار آمادگی برای ایجاد شرایط عبور موکب‌داران محیا شده است.

فرماندار گیلانغرب با اشاره به اینکه تاکنون تردد هیچ موکبی از مرز سومار صورت نگرفته، تصریح کرد: زیر ساخت‌ها و گذرگاه‌ها در حال آماده سازی برای عبور موکب‌داران از طریق این مرز برای یازدهم شهریورماه در حال پیگیری است.

محمدی خاطر نشان کرد: به دلیل امکان عبور موکب‌های اربعین از سایر مرزهای موجود در سایر استان‌ها امکان پیش بینی دقیقی از تعداد عبور موکب‌ها از مرز سومار وجود ندارد اما بازگشایی این مرز برای عبور موکب‌ها گامی خوبی در راستای بازگشایی مرز سومار در ایام اربعین بود.

وی با اشاره به اینکه تردد ماشینی زائران از مرز سومار امکان پذیر نیست، تاکید کرد: طبق شایعاتی که شنیده می‌شود مرز سومار هیچ گونه تردد ماشینی برای سفر به کشور عراق از طریق کاپیتاژ ممکن نیست و در دستور العمل‌های ابلاغ شده چنین مجوز و شرایطی عنوان نشده است‌.

کد خبر 5577563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha