۸ شهریور ۱۴۰۱، ۱۹:۴۳

سخنگوی وزارت خارجه چین:

آمریکا از تایوان برای مهار چین استفاده می کند

آمریکا از تایوان برای مهار چین استفاده می کند

سخنگوی وزارت خارجه چین بار دیگر به آمریکا توصیه کرد به اصل چین واحد و بیانیه های مشترک دو کشور پایبند باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «ژائو لیجان» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز سه شنبه در نشست خبری وزارت خارجه چین اعلام کرد که تایپه و واشنگتن سعی در تغییر وضعیت موجود در تنگه تایوان دارند تا از این طریق به نیروهای جدایی طلب برای رسیدن به استقلال این جزیره کمک کنند.

این مقام وزارت خارجه چین تاکید کرد که آمریکا و نیروهای جدایی طلب تایوان و نه چین به دنبال تغییر وضعیت موجود در سراسر تنگه تایوان هستند. تنها یک چین در جهان وجود دارد. تایوان بخشی از چین است.

ژائو لیجیان در ادامه تلاش نیروهای جدایی طلب در تایوان، برای جلب حمایت خارجی از جمله از سوی ایالات متحده برای پیشبرد برنامه های خود را منشأ تنش‌های کنونی در تنگه تایوان اعلام کرد.

سخنگوی وزارت خارجه چین یادآور شد که دولت آمریکا به بهانه حفظ ثبات در منطقه غرب اقیانوس آرام، علناً تلاش می کند تا از تایوان برای مهار چین استفاده کند.

این مقام دولت چین تاکید کرد که اگر آمریکا واقعاً طالب سوق دادن وضعیت موجود به سمت ثبات بیشتر است، باید فوراً به اصل چین واحد و سه بیانیه مشترک چین و ایالات متحده برگردد و از ارسال سیگنال های اشتباه بیشتر به نیروهای جدایی‌طلب در تایوان دست بردارد.

کد خبر 5577581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha