۹ شهریور ۱۴۰۱، ۱۴:۳۹

واکنش ها به ویدئوی منتشر شده در خبرگزاری مهر؛

تلاش برای یافتن پلنگ در شهر سی سخت/ تیم تخصصی مستقر شد

تلاش برای یافتن پلنگ در شهر سی سخت/ تیم تخصصی مستقر شد

یاسوج_ مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: پس از مشاهده فیلم حضور پلنگ در باغات سی سخت، تلاش محیط بانان، تیم پزشکی و کارشناسان برای یافتن پلنگ دنا در محدوده باغات ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسلام جاودان خرد ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران، افزود: پس از مشاهده فیلمی از حضور شبانه یک قلاده پلنگ در محدوده باغات شهر سی سخت در پنجمین روز از شهریور ماه جاری، محیط بانان از صبح همان روز، گشت‌های کنترلی خود را آن محدوده افزایش دادند.

وی تصریح کرد: کارشناسان حیات وحش محیط زیست استان به همراه تیم دامپزشک از صبح همان روز تا کنون در باغات سی سخت مستقر شده و بدنبال پلنگ هستند.

جاودان خرد گفت: با اقداماتی که صورت گرفته، پلنگ ۲ روز قبل خارج از محدوده باغات و در مناطق حفاظت شده یک بار دیده شده است.

وی افزود: این احتمال وجود دارد که پلنگ شبانه وارد محدوده باغات انگور می‌شود و روز از آن محدوده خارج و به مناطق دیگر می‌رود.

جاودان خرد تصریح کرد: اقدامات لازم در سه مسیر متفاوت صورت گرفته، اکیپ تخصصی و تیم دامپزشک همچنان در منطقه مستقرند و امیدواریم بتوانیم اقدامات لازم در خصوص بیهوش کردن پلنگ و درمان آن را انجام دهیم.

وی افزود: سامانه اطلاع رسانی ۱۵۴۰ نیز آماده دریافت گزارشات زیست محیطی مردمی است.

به گزارش خبرنگار مهر، تصاویر و خبر مشاهده این پلنگ با حالتی زخمی یا دچار مشکل حرکتی در خبرگزاری مهر منتشر شده بود.

کد خبر 5578262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha