۹ شهریور ۱۴۰۱، ۱۷:۰۷

تلاش اتحادیه اروپا برای تحریم روسها به در بسته خورد

تلاش اتحادیه اروپا برای تحریم روسها به در بسته خورد

بنا به اعلام وزیر خارجه مجارستان، کشورهای اتحادیه اروپا نتوانستند درباره وضع ممنوعیت روادیدی علیه اتباع روس به اجماع نظر دست یابند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، تلاش گروهی از کشورهای اروپایی برای وضع تحریم کلی علیه مردم روسیه به در بسته خورد.

«پیتر سیارتو» وزیر خارجه مجارستان امروز چهارشنبه و پس از نشست اعضای اتحادیه اروپا در پراگ اعلام کرد که وزرای خارجه اتحادیه اروپا بر سر وضع ممنوعیت مشترک صدور روادید برای اتباع روس به توافق نرسیده‌اند. مجارستان و برخی کشورها از این ایده حمایت نکردند.

وزیر خارجه مجارستان در گفتگو با رسانه‌ها افزود که بنابراین اتحادیه اروپا ممنوعیت کامل روادیدی را علیه روس‌ها اعمال نخواهد کرد.

با این حال سیارتو یادآور شد اتحادیه اروپا تصمیم دارد که توافق روادید خود با مسکو را لغو کند.

سیارتو در بخش دیگری از اظهارات خود گفت که مجارستان و روسیه قراردادی را امضا کردند که بر مبنای آن ۵.۸ میلیون متر مکعب گاز اضافی در روز به این کشور منتقل می شود و این روند از سپتامبر تا اکتبر ادامه خواهد داشت.

لهستان، استونی، لتونی و لیتوانی، جمهوری چک و فنلاند پیشتر صدور روادید توریستی کوتاه مدت برای اتباع روسیه را متوقف، با این حال، آلمان، فرانسه، مجارستان، یونان و قبرس با این ایده اعلام مخالفت کردند.

کد خبر 5578465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha