۱۰ شهریور ۱۴۰۱، ۱۲:۴۴

وزیر ورزش و جوانان:

۵۲۰۰ پروژه ورزشی نیمه تمام در کشور وجود دارد

۵۲۰۰ پروژه ورزشی نیمه تمام در کشور وجود دارد

رشت- وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه ۵ هزار و ۲۰۰ پروژه نیمه تمام ورزشی در کشور داریم که تکمیل آن نیازمند ۴۸ هزار میلیارد تومان است، گفت: مجموع بودجه وزارتخانه ۱.۵ هزار میلیارد تومان است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حمید سجادی ظهر پنج شنبه در نشست با استاندار و مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه این استان جز استان‌های استراتژیک در ورزش است، اظهار کرد: استان‌هایی مانند آذربایجان شرقی، فارس، تهران، البرز و مازندران و گیلان بر نتایج ورزشی ملی کشور تأثیرگذار هستند.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه ایران تاکنون ۷۵ مدال المپیک به دست آورده که ۱۵ مدال برای مازندران است، افزود: گیلان در رشته‌های مختلف سالنی و غیرسالنی سرآمد است البته ما بر ضرورت تجهیز و توسعه اماکن ورزشی سرپوشیده در این استان واقف هستیم اما محدودیت منابع مالی از واقعیاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته حدود ۳ هزار میلیارد تومان در حوزه ورزش هزینه شد و برای امسال نیز اعتبارات عمرانی ورزشی ۶۵۰ میلیارد تومان برآورد شده است، ادامه داد: ۴۰ درصد بودجه ما برای آموزش و پرورش است و ۲۰ درصد برای جوانان و مابقی نیز ۷۰ درصد برای هزینه‌های جاری و ۳۰ درصد برای بخش عمرانی می‌ماند.

سجادی با بیان اینکه اجرای تمام پروژه‌های ورزشی کشور ۴۸ همت پول نیاز دارد، تصریح کرد: با مبلغ ۶۵۰ میلیارد تومان مذکور و ۵۰۰ میلیارد تومان وزارتخانه و ۴۰۰ میلیارد بودجه عمومی عمرانی نهایتاً ۱.۵ هزار میلیارد تومان بودجه داریم که با هزینه واقعی فاصله زیادی دارد.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه منابع مختلف و راهکارهای متنوعی برای تأمین بودجه‌های ورزشی کشور دیده شده است، گفت: ماده ۸۸ ناقص‌ترین شرایط واگذاری را دارد و استقبال کشور به سمت ماده ۲۷ است زیرا سنوات، تضمین و توجیه اقتصادی برای بهره بردار دارد.

وی با بیان اینکه ۵ هزار و ۲۰۰ پروژه ورزشی نیمه تمام در کشور داریم که ۲۴۲ پروژه دیروز افتتاح شد، ادامه داد: ۷۰ پروژه دیگر در هفته تربیت بدنی افتتاح می‌شود.

سجادی با اشاره به دیدار خود با وزیر ورزش و جوان کشور آذربایجان به منظور توسعه همکاری منطقه‌ای و مرزی بیان کرد: برنامه‌های آبی و ساحلی جز برنامه‌های نیازمند به حضور گردشگر است و باید از این موهبت موجود در گیلان برای توسعه فعالیت‌های ورزشی و آبی و وجهه تفریحات سالم آن بهره گرفت.

وی با بیان اینکه ۲۴ نوع کشتی بومی محلی داریم که آئین نامه دار است و جنبه بین المللی دارد، ادامه داد: یکی از این ورزش‌ها کشتی گیله مردی است.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: از نمایندگان مجلس درخواست داریم که بخشی از منابع خود را برای کد دار کردن پروژه‌ها استفاده کنند تا بقیه را وزارتخانه دنبال کند.

کد خبر 5578971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha