۱۲ شهریور ۱۴۰۱، ۱۰:۲۱

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان:

آزمایشگاه نژاد دام در استان سمنان ایجاد می‌شود

آزمایشگاه نژاد دام در استان سمنان ایجاد می‌شود

سمنان- رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان، گفت: در قالب اجرای مصوبه هیئت دولت در زمینه قطب دامپروری مهدی‌شهر، یک آزمایشگاه پایه مرکز به نژاد دامی در این شهرستان ایجاد و تجهیز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی منصفی راد در دیدار صبح شنبه خود با سرپرست معاونت اقتصادی استاندار سمنان به میزبانی جهاد دانشگاهی سمنان، با بیان اینکه ایجاد قطب دامپروری در مهدی شهر از جمله مصوبات سفر رئیس جمهور به استان سمنان بود، بیان کرد: مطالعات پروژه ملی قطب دامپروری کشور آغاز شده است.

وی با بیان اینکه در هفت حوزه، مطالعات مذکور صورت می‌گیرند که از جمله آنها می‌توان به مزیت‌های اقتصادی مانند گردشگری، مدیریت، بازرگانی، فرهنگی و… اشاره کرد، بیان داشت: مرکز اصلاح نژاد و مرکز به‌نژاد دامی با تکیه بر دام سبک به مثابه یک طرح فناور در دست اجرا است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان با بیان اینکه مطالعات مصوبه مهدی شهر به مثابه قطب دامپروری در جریان است و موضوع تجهیز ایستگاه و مجتمع‌های دامپروری را نیز دنبال می‌کنیم، گفت: پیش بینی ما نشان می‌دهد که در صورت اجرای مصوبه هیئت دولت ۱۲۰ هزار رأس به ازای هر مجتمع دامی نگهداری شود که نقش بسزایی در توسعه اقتصادی استان سمنان دارد.

منصفی راد با بیان اینکه این پروژه بیش از یک هزار و ۴۰۰ شغل ایجاد می‌کند، گفت: در این مصوبه همچنین راه اندازی ۲۶ بازارچه محصولات و تولیدات روستایی و کشاورزی با هدف ارتقای بازار فروش محصولات تولیدی بر پایه دام، کشاورزی، صنایع دستی و… پیش بینی شده است.

سرپرست معاونت اقتصادی استاندار سمنان نیز در این دیدار با تاکید بر راه اندازی و توسعه آزمایشگاه مرجع نیز در مرکز اصلاح نژاد دام، گفت: ذخیره ژنتیکی دام سبک و سنگین در استان یکی از ضرورت‌های ما محسوب می‌شود.

محمد رضا صادقی راه اندازی مرکز اصلاح نژاد دام سنگین و آزمایشگاه مرجع اصلاح نژاد دام در استان سمنان را یکی از راهبردهای توسعه اقتصادی منطقه دانست و افزود: از این مدل می‌توان بعداً در اصلاح نژاد دام سنگین مانند گاو و شتر و… نیز استفاده کرد.

کد خبر 5580105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha