۱۳ شهریور ۱۴۰۱، ۱۰:۱۲

در ۵ ماهه اول سال ۱۴۰۱ صورت گرفت؛

رهایی ۴۱ نفر از قصاص نفس با همت شوراهای حل اختلاف خوزستان

رهایی ۴۱ نفر از قصاص نفس با همت شوراهای حل اختلاف خوزستان

اهواز- رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: با تلاش اعضای شورای حل اختلاف، ستاد صبر و همیاران صلح و با همت بلند اولیای دم در ۵ ماهه اول امسال، ۴۱ نفر از محکومان به قصاص رهایی یافتند.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی دهقانی اظهار کرد: از این تعداد، ۱۶ نفر در پویش «به- عشق- امام- حسین- می‌بخشم» از مجازات قصاص نجات یافتند.

رئیس کل دادگستری خوزستان افزود: همچنین از ۵۶۹ زندانی آزاد شده از ابتدای امسال تاکنون، ۲۵۱ نفر از آنان با این پویش از زندان رها و به آغوش گرم خانواده خود بازگشتند که این امر نشان می‌دهد خوزستان در این پویش جایگاه خوبی در سطح کشور به خود اختصاص داده است.

وی بیان کرد: در این مدت از ۹۶ هزار و ۴۸۷ فقره پرونده وارده به شوراهای حل اختلاف استان ،۲۲ هزار و ۸۷ پرونده با تلاش و همت اعضای این شورا، منتهی به صلح و سازش شده که از این تعداد، ۹ هزار و ۸۰۳ فقره پرونده در پویش «به- عشق- امام- حسین- می‌بخشم»، مختومه شده است.

دهقانی تصریح کرد: اعضای شوراهای حل اختلاف، ستاد صبر و همیاران صلح استان در این مدت در راستای پیشگیری از وقوع جرم و در اقدامی ارزشمند ۳۳ پرونده نزاع دسته جمعی و ۱۱ پرونده اختلاف مالی کلان را با صلح و سازش مختومه کردند.

وی گفت: اقدامات شوراهای حل اختلاف و ستاد صبر استان با هدایت همکاران و مدیران قضائی مشهود و قابل تقدیر است و جا دارد از تمامی این افراد بابت فعالیت، زحمات و مجاهدت‌های آنان در زمینه اصلاح ذات البین و نیز مردم خوزستان که در همه امور به ویژه در زمینه حل اختلافات، رفع خصومت و ایجاد اصلاح ذات البین، صلح و ایجاد آرامش، پیشگام هستند و همچنین از اولیای دم و شکات خصوصی که با بزرگواری خود موجب شدند این سنت حسنه در استان تحقق یابد، تقدیر و تشکر می‌کنم.

کد خبر 5580853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha