۱۴ شهریور ۱۴۰۱، ۱۶:۳۳

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قزوین:

نرخ تورم سالانه مردادماه در قزوین ۴۵ درصد است

نرخ تورم سالانه مردادماه در قزوین ۴۵ درصد است

قزوین - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قزوین گفت: نرخ تورم سالانه مردادماه در قزوین ۴۵.۲ درصد است که به نسبت مدت‌زمان مشابه در سال گذشته کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل یاری ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه‌های استان قزوین از برنامه رشد هشت‌درصدی برای استان قزوین خبر داد و عنوان کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته باید در سال جاری شاهد ۶۱ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان قزوین باشیم.

وی افزود: با توجه به شرایط استان تا به امروز حدود ۴۰ هزار میلیارد از این سرمایه‌گذاری محقق شده و شاهد رشد ۴ درصدی سرمایه‌گذاری در استان قزوین هستیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قزوین عنوان کرد: نزدیک به ۱۱ هزار میلیارد تومان در سفر ریاست جمهوری برای استان قزوین اعتبار مصوب شد تا استان قزوین جزو استان‌های خوب از نظر مصوبات باشد.

وی از تحقق حدود ۱,۱۰۰ میلیارد تومان از این اعتبارات خبر داده و بیان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم در آینده نزدیک ۹۰۰ میلیارد تومان دیگر از این اعتبارات تخصیص پیدا کند.

یاری اضافه کرد: با توجه به تدوین سند آمایش در استان قزوین، توسعه استان قزوین بر اساس بایدها و نبایدهای این سند در حال انجام است.

وی تصریح کرد: منع سرمایه‌گذاری آب بر همچون فولاد در استان قزوین، توسعه کشاورزی و خیلی از برنامه‌های دیگر استان از الزامات سند آمایش استان قزوین است که در حال پیاده‌سازی و اجرای آن هستیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قزوین بیان کرد: هاب لجستیک، منطقه آزاد تجاری تاکستان، آبزی‌پروری حوزه شاهرود، طراحی مدل جدید حکمرانی منطقه‌ای برای پیاده‌سازی سند تحول دولت مردمی از جمله بخش‌های سند آمایش است که در حال عملیاتی شدن است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قزوین تأکید کرد: شرایط ما در تورم نسبت به کشور شرایط مناسب‌تری است و نرخ تورم در مرداد امسال ۴۵.۲ درصد است که به نسبت مدت‌زمان مشابه در سال گذشته وضعیت بهتری داریم.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۷۰۰ پروژه نیمه‌تمام در استان قزوین وجود دارد که برای تکمیل آن نیازمند ۵ سال زمان و ۱,۸۰۰ میلیاردت تومان اعتبار هستیم.

یاری اولویت استان در تکمیل پروژه را مرتبط با پروژه‌هایی با بیش از ۶۰ درصد پیشرفت بیان کرد و افزود: به‌هیچ‌عنوان برنامه‌ای برای ایجاد پروژه جدید نداریم.

وی در پایان یادآور شد: بخش عمده‌ای از این پروژه‌ها همچون تالار شهر باید از محل اعتبار بخش خصوصی تکمیل شود و امکان تزریق اعتبار دولتی به آن‌ها نیست.

کد خبر 5582437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha