۱۵ شهریور ۱۴۰۱، ۱:۵۸

ماکرون کاهش مصرف انرژی در فرانسه را خواستار شد

ماکرون کاهش مصرف انرژی در فرانسه را خواستار شد

رئیس جمهور فرانسه کاهش مصرف انرژی در این کشور را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، رئیس جمهور فرانسه با توجه به جنگ اوکراین و تداوم تنش ها با روسیه به عنوان صادرکننده گاز به اروپا، کاهش مصرف انرژی در این کشور را خواستار شد.

بر اساس این گزارش، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه با توجه به تنش با روسیه به دلیل جنگ اوکراین، از مردم این کشور خواست میزان استفاده از انرژی طی هفته ها و ماه های آینده را به منظور جلوگیری از قطعی برق کاهش دهند.

ماکرون همچنین هشدار داد که در صورت کافی نبودن تلاش ها در این زمینه، امکان دارد طی ماه های آینده سهمیه بندی اجباری انرژی مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس جمهور فرانسه در عین حال گفت که طرح سهمیه بندی انرژی در حال تهیه است و به عنوان آخرین راهکار خواهد بود.

ماکرون همچنین افزود که بهترین انرژی چیزی است که آن را مصرف نکنیم!

این در حالی است که سخنگوی اتحادیه اروپا هم گفت: ما طی زمستان آینده به دلیل جنگ روسیه علیه اوکراین با دشواری هایی مواجه خواهیم بود.

سخنگوی اتحادیه اروپا در گفتگو با شبکه خبری الجزیره افزود: مقامات اروپا در حال اقدام با شرکای بین المللی برای مواجهه با بحران انرژی هستند و اجماع واضحی بین کشورهای اروپای پیرامون همبستگی برای مقابله با بحران انرژی وجود دارد.

وی ادامه داد: طی ماه های گذشته مقادیر زیادی را به عنوان جایگزین گاز روسیه دریافت کردیم. ما به دلیل جنگ روسیه علیه اوکراین با دشواری های زیاد و مرحله ای استثنایی مواجه هستیم.

کد خبر 5582748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha