۱۷ شهریور ۱۴۰۱، ۴:۵۰

تنش زایی آمریکا با ادعای تهدید تایوان از سوی چین

تنش زایی آمریکا با ادعای تهدید تایوان از سوی چین

مشاور امنیت ملی آمریکا از دیدار خود با رهبران کنگره به منظور بررسی پیش نویس قانون تغییر سیاست های واشنگتن در قبال تایوان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مشاور امنیت ملی آمریکا از دیدار خود با رهبران کنگره به منظور بررسی پیش نویس قانون تغییر سیاست‌های واشنگتن در قبال تایوان خبر داد.

بر اساس این گزارش، جیک سالیوان در گفتگو با بلومبرگ با ادعای اینکه تهدید نظامی تایوان از سوی چین هنوز هم یک تهدید واقعی و آشکار است، افزود که این پیش نویس متضمن گنجاندن تایوان به عنوان یک متحد اصلی خارج از پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است.

سالیوان همچنین گفت که تا کنون هیچ دیدار زمانبندی شده بین جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و شی جین پینگ همتای چینی وی در جریان اجلاس سران گروه بیست وجود ندارد و انتظار نمی‌رود در صورت دیدار بایدن با رئیس جمهور چین توافقات مهمی حاصل شود.

مشاور امنیت ملی آمریکا با ادعای اینکه چین از ارائه حمایت کامل از روسیه پیرامون جنگ اوکراین عقب نشینی کرده است، گفت: ما تا کنون حمایت تسلیحاتی گسترده چین از روسیه در جنگ اوکراین را مشاهده نکردیم.

سالیوان در عین حال افزود که احتمال دستیابی به راهکار دیپلماتیک در اوکراین طی ماه‌های آینده بسیار کم است.

لازم به ذکر است که دور تازه تنش ها در تایوان پس از آن آغاز شد که «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، به رغم هشدارهای مقامات چین ۱۱ مرداد ماه به جزیره تایوان سفر کرد؛ سفری که به گفته مقامات چین، ناقض سیاست «چین واحد» به شمار می آید.

به فاصله کمتر از ۲ هفته پس از سفر جنجالی پلوسی، چند سناتور آمریکایی به این جزیره سفر کردند؛ این در حالی است که فرماندار ایالت ایندیانا در آمریکا نیز چند روز پیش وارد تایوان شد؛ سفرهایی که پس لرزه های بی ثبات کننده آن در منطقه شرق آسیا همچنان ادامه دارد.

کد خبر 5584661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha