۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ۱۴:۱۵

دبیرکل سازمان ملل خواستار کناره‌گیری عبدالفتاح البرهان از قدرت شد

دبیرکل سازمان ملل خواستار کناره‌گیری عبدالفتاح البرهان از قدرت شد

دبیر کل سازمان ملل نسبت به ادامه بحران سیاسی در سودان هشدار داد و از عبدالفتاح البرهان خواست از سیاست کناره گیری کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد از عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیت سودان و محمد حمدان حمیدتی، معاون وی، خواست تا از صحنه سیاسی خارج شوند.

گوترش از البرهان خواست تا سخنان خود را عملی کند و تعهداتی را که با معاونش برای کناره گیری از صحنه سیاسی در چهارم ژوئیه گذشته انجام داده است، اجرا کند تا به نیروهای غیرنظامی اجازه دهد بر سر تشکیل دولت و تکمیل ساختارهای انتقالی به توافق برسند.

دبیر کل سازمان ملل از همه رهبران سودان خواست که منافع ملی را در اولویت قرار دهند و راهی برای خروج از بن بست سیاسی کنونی بیابند.

وی تاکید کرد که این موضوع بیش از هر زمان دیگری ضروری است و تنها از طریق گفت وگوی سیاسی مسیر انتقال دموکراتیک قدرت محقق خواهد شد.

گوترش نسبت به عواقب ادامه بحران سیاسی در سودان هشدار داد و افزود: مقاومت در برابر کودتای نظامی و تقاضای بازگشت حاکمیت غیرنظامی هنوز وجود دارد.

البرهان چهارم ژوئیه گذشته اعلام کرد که پس از تشکیل دولت اجرایی، شورای حاکمیت منحل و شورای عالی نیروهای مسلح از ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع تشکیل خواهد شد.

از ۲۵ اکتبر، سودان شاهد اعتراضات علیه اقدامات البرهان بوده است، مهمترین خواسته معترضین اعمال وضعیت فوق العاده و انحلال شورای حاکمیت و وزرای انتقالی است.

کد خبر 5586276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha