۱۰ آبان ۱۴۰۱، ۱۸:۲۲

منابع محلی سودان اعلام کردند؛

تصمیم «عبدالفتاح البرهان» برای واگذاری قدرت به غیرنظامیان

تصمیم «عبدالفتاح البرهان» برای واگذاری قدرت به غیرنظامیان

یک مقام ارشد سودانی مدعی شد که رئیس شورای حاکمیتی این کشور در بازه زمانی حداکثر ۱۵ روزه تصمیماتی را در خصوص کناره گیری خود اتخاذ خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رسانه‌های سودانی به نقل از یک مقام ارشد این کشور اعلام کردند که «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای حاکمیتی سودان تصمیم گرفته است از مقام خود کناره گیری و قدرت را به یک دولت غیرنظامی با اختیارات کامل واگذار کند و خود در رأس شورای امنیت و دفاع این کشور باقی بماند.

این منبع سودانی در گفتگو با روزنامه محلی «الحراک السیاسی» تأیید کرد که عبدالفتاح البرهان در یک بازه زمانی حداکثر ۱۵ روزه تصمیماتی را در خصوص کناره گیری خود اتخاذ خواهد کرد.

منبع مذکور تصمیماتی را که قرار است البرهان پس از بازگشت از شرکت در نشست سران اتحادیه عرب در الجزایر اتخاذ و اعلام کند، کارساز توصیف کرد.

این منبع سودانی با بیان اینکه جریان‌های اسلامی از البرهان به شدت عصبانی هستند و قصد مقاومت سخت در برابر تصمیمات او را دارند، گفت: البرهان با شرایط ویژه برای فراهم کردن ساز و کار انتقال دولت غیرنظامی موافقت کرده است، اما جریان‌های اسلامی وجود دارند که تهدید به مقاومت در برابر این ساز و کارها و تشدید رویارویی با آن کردند.

کد خبر 5622359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha