۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ۱۴:۵۰

مدیرکل اوقاف استان فارس:

موکب های اوقاف فارس در خدمت زائرین اربعین هستند

موکب های اوقاف فارس در خدمت زائرین اربعین هستند

شیراز - مدیرکل اوقاف استان فارس از خدمات‎رسانی به زائرین توسط موکب های اربعینی شهید حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس در مسیر کربلا خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید عباس موسوی بعد از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه خدمات‎رسانی به زائرین توسط موکب اربعینی الشهید ین حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس از ۱۶ شهریور ماه آغاز شده است، افزود: در این موکب خدمات‌رسانی به زوار به صورت ۲۴ ساعته و ارائه غذا نیز یک ساعت بعد از هر وعده نماز صورت می‌گیرد.

وی افزود: هرچند یکی دو روز اخیر تردد زوار در کلیه مرزها با محدودیت‌هایی مواجه شده اما خدمت‌رسانی به زائران اباعبدالله الحسین (ع) از مرز خسروی به عنوان کوتاه‌ترین مسیر تا کربلا در منذریه واقع در خاک عراق کماکان ادامه دارد و موکب الشهید ین حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس که از سه روز پیش در منذریه عراق مستقر شده مشغول خدمات‌رسانی به زواری است که از قبل خود را به این قسمت مرزی رسانده‌اند.

مدیر کل اوقاف فارس افزود: امسال ۴۰ خادم زوار در موکب اربعینی الشهیدین حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس مستقر است و پذیرایی در این موکب شامل صبحانه، میان‌وعده، ناهار و شام از محل موقوفاتی نظیر آقاباباخان، صاحبدیوان، معزالوزاره، قوام و نصیرالملک ارائه می‌شود.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه موکب استان فارس تا ۴ روز بعد از اربعین به زائران خدمات ارائه می‌دهد افزود: امسال آشپزخانه اختصاصی توسط موکب دایر شده و صبحانه از یک ساعت بعد از اذان صبح، ناهار نیز تا یک ساعت بعد از نماز ظهر و شام نیز حدود یک ساعت بعد از اذان مغرب و عشا در نظر گرفته شده و علاوه بر این پذیرایی میان‌وعده نیز برای زوار در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه امسال تمام تلاشمان را کردیم که امکانات لازم برای خدمات‌رسانی به زائرین فراهم شود گفت: نانوایی سیار و دستگاه فلافل‌زن اتوماتیک از دیگر امکاناتی است که امسال در موکب اداره اوقاف فارس تدارک دیده شده است.

کد خبر 5586319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha