۲۲ شهریور ۱۴۰۱، ۸:۰۲

مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲:

امکان تامین غلات بنگلادش از کریدور ریلی اینچه برون فراهم است

امکان تامین غلات بنگلادش از کریدور ریلی اینچه برون فراهم است

گرگان- مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ گفت: با حضور سفیر بنگلادش در مرز اینچه برون و بررسی کریدور شمال- جنوب، مقرر شد در صورت امکان، واردات غلات این کشور از قزاقستان، از مسیر اینچه انجام شود.

محسن اعتماد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به ارزیابی‌هایی که سفیر بنگلادش و هیئت تجاری همراه، از مرز و راه آهن اینچه برون انجام دادند، در نظر داشته تا در صورت امکان، غلات وارداتی خود از قزاقستان را، از این مسیر کریدوری انتقال دهند.

مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ افزود: مقرر شد تا در صورت توافق، غلات قزاقستان بعد از عبور از ترکمنستان به اینچه برون آمده و از آنجا به سمت بندرعباس برود و سپس با کشتی به این کشور ارسال خواهد شد.

اعتماد ادامه داد: در بازدید سفیر بنگلادش بر توسعه روابط تجاری از طریق راه آهن شمال به جنوب، کشورهای آسیای میانه و دریای آزاد تاکید و نکات مثبت، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها این منطقه تجاری برای آنها تشریح شد.

وی اضافه کرد: همچنین در زمینه سرمایه گذاری کشورهای خارجی و استقبال دولت و استان در مرز اینچه برون توضیحاتی به این هیئت تجاری ارائه شد.

مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ با بیان اینکه اینچه برون نقش مهمی در سرمایه گذاری برای کشور دارد، گفت: تاکنون کشورهای زیادی از جمله پاکستان، قزاقستان، ترکمنستان و تاتارستان از این منطقه تجاری بازدید کرده و امیدواریم بتوانیم در زمینه سرمایه گذاری‌های خارجی گام‌های مثبتی را برداریم.

وی افزود: امیدواریم دولت و مسئولان استانی در حوزه سرمایه گذاری حمایت‌های بیشتری انجام داده و همچنین زیرساخت‌های خوبی را در این منطقه فراهم کنند.

اعتماد گفت: اینچه برون نقش مهمی را در ایجاد اشتغال داشته و همچنین ترانزیت باعث می‌شود تا درآمدهای سرشاری نصیب کشور و استان شود.

گفتنی است کاروان تجاری بنگلادش به همراه سفیر این کشور روز دوشنبه از مرز اینچه برون و راه آهن این منطقه بازدید کردند.

کد خبر 5588502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha