۲۷ شهریور ۱۴۰۱، ۸:۱۷

پورابراهیمی در گفتگو با مهر:

وعده دولت برای توزیع کالابرگ در شهریور/ ‏دهک‌بندی‌ها اشتباه است

وعده دولت برای توزیع کالابرگ در شهریور/ ‏دهک‌بندی‌ها اشتباه است

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه به نظر می‌رسد هنوز زیرساخت‌ اجرای کالابرگ الکترونیک فراهم نیست، گفت: البته برخی از دولتمردان گفتند که در شهریور ماه برای اعطای کالابرگ آماده هستند.

محمدرضا پورابراهیمی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به موانع اجرای کالابرگ الکترونیکی، اظهار داشت: دولت تا امروز گزارشی از زیرساخت‌های پایگاه رفاه جامع ایرانیان به ما ارائه نداده است.

وی متذکر شد: مطابق نشستی که در کمیسیون اقتصادی مجلس با وزیر قبلی تعاون، کار و رفاه اجتماعی داشتیم، اطلاعات پایگاه رفاه جامع ایرانیان ناقص است و برخط نیست.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در همان مقطع، گزارش‌هایی به ما ارائه شد که نشان داد بیش از ۴۰ درصد از دستگاه‌هایی که باید به پایگاه رفاه جامع ایرانیان اطلاعات دهند، این کار را انجام ندادند و هیچ خط ارتباطی با پایگاه رفاه ایرانیان ندارند.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای مثال، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، سازمان بورس و بسیاری از مجموعه‌ها باید اطلاعات خود را به این پایگاه ارائه دهند، اما این کار را انجام ندادند.

پورابراهیمی گفت: علاوه بر این، اطلاعات بخش عمده‌ای از مجموعه‌ها و دستگاه‌ها به پایگاه رفاه جامع ایرانیان به صورت آفلاین یا غیربرخط ارائه شده است، یعنی ارتباط برخط وجود ندارد و داده‌های آنان مربوط به ۶ ماه تا دو سال قبل است.

فرمول محاسباتی دهک‌بندی خانوارها اشتباه است

وی با اشاره به اینکه فرمول محاسباتی دهک بندی خانوارها برای دریافت یارانه کاملاً اشتباه است، ادامه داد: فرمول محاسبه دهک‌بندی‌ها باید بازنگری شود. شاخص‌های ارزیابی برای بررسی دهک‌ها باید بر اساس داده‌های واقعی باشد و نباید صرفاً مبنای درآمدی، ملاک عمل قرار گیرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: برای مثال، فردی به بنده مراجعه کرده است و می‌گوید خودم معلم و همسرم نیز شاغل است و یارانه ما حذف شده است. وی توضیح داد که درست است من و همسرم هر دو شاغل هستیم، اما دو فرزند معلول داریم و درآمد ما با هزینه‌هایمان همخوانی ندارد.

پورابراهیمی ادامه داد: همچنین فردی مراجعه کرده و می‌گوید که من نماینده کشاورزان در پرداخت قبوض آب و برق چاه هستم و به همین دلیل، کل مبالغ کشاورزان دیگر هم در حساب من متمرکز شده است تا قبوض را پرداخت کنم و یارانه مرا حذف کردند. باید محاسبه شود که آیا این حجم از نقدینگی برای خود کشاورز است یا خیر و سپس درباره اعطا یا عدم اعطای یارانه وی تصمیم گرفته شود.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مجلس تصویب کرد که اگر دولت بخواهد ارز ترجیحی را در سال ۱۴۰۱ حذف کند، موظف است مابه‌التفاوت آن را از طریق کالابرگ الکترونیک به مردم اختصاص دهد، به نحوی که قیمت کالاهای اساسی و دارو به نرخ شهریور ۱۴۰۰ به دست مردم برسد. از اینکه این قانون اجرا نمی‌شود، از دولت گلایه داریم.

وی با اشاره به اینکه دولت مکلف است که قانون را اجرا کند، تاکید کرد: به نظر می‌رسد هنوز زیرساخت‌های اجرای کالابرگ الکترونیک فراهم نیست. البته سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده است که به روز کردن اطلاعات پایگاه رفاه جامع ایرانیان را آغاز کرده‌اند و صحبت آنان این است که در شهریور ماه برای اعطای کالابرگ آماده هستند. اگر این اتفاق بیفتد، ما حتماً از دولت تقدیر و تشکر می‌کنیم.

کد خبر 5589531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • حسین IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      2 1
      صدای اعتراض ما به جایی نمی رسد من بازنشسته خانمم خانه دار به من یارانه تعلق نگرفته به فردی که درامد و ثروت او بیش از من است هردو هم شاغل هستند تعلق گرفته یا به فردی که 5 برابر من مال و ثروت دارد عدهای بقی سواد مسول این کارند و خود را نخبه می نامند
    • ایرانی IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      2 1
      دهک بندی مردم کاربیهوده و اشتباه محض بود .، چون چیزی جز نارضایتی بدنبال نداشت
    • ایرانی IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      2 1
      دهک بندی مردم کاربیهوده و اشتباه محض بود .، چون چیزی جز نارضایتی بدنبال نداشت
    • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      0 1
      جناب آقای پور ابراهیمی عزیزضمن سلام و احترام هم به شما و هم به دولتمردان عزیز و هم نمایندگان محترم، ضمن احترام همه شما، چرا واقعاً عده ای دوست دارند مردم بیشتر ازین فقیرتر شوند وچرا باید مردم روز به روز برای کسری مایحتاج خود عده قبل توجه شب ها نصف آشغالدان های زباله شهری فرو روند و با جمع آوری زباله
    • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      0 0
      لطفاً نظر ارسالی قبلی را برای رضای خدا به گوش مسئولین محترم و آقای پور ابراهیمی شخصاً ارسال فرمایید به خاطر تفکر اربعین و به خاطر امام حسین علیه السلام شما را قسم می دهم ارسال کنید به این آقایان ( نه صرفاً بادرج نظر ) بلکه شما را قسم می دهیم از زبان مردم بیچاره حسینی به خود مسئولین محترم برسانید
    • US ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      2 0
      کل سیستم کوپن الکترونیک اشتباه محضه.مدیران فکر میکنن هنوز زمان جنگه و از اشتباه کوپن درس نگرفتن که مردم جنس کوپنی را سر کوچه میفروختن که یه چیزی گیرشون بیاد.همون اشتباه که کارت هوشند ملی مرتکب شدن .به هیچ دردی نخورد هنوز یه سری هم کارتشون نیومده.تازه ثبت احوال میگه شناسنامه باید عوض بشه.
    • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      0 0
      این وسط خیلی ها از دریافت یارانه که حقشون بودحذف شدند . زندگی حرومتون باشه با این همه مصیبیت و گرانی هایی را که برای مردم ایجاد کردید.مخصوصا مسئولین تصمیم گیر در وزارت رفاه و تعاون که یک مشت آدم بیسواد و بیشعور را در خودش جمع کرده.
    • دربدر IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      0 0
      طرف با تیلیاردها تومن ملک واملاک یارانه بگیر شده انوقت یارانه من کارمند که تمام دارایی ام به اندازه یک صدم ان فرد نیست حذف شده است کجای این عدالت هست
    • پیام IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      0 0
      کاش به داد بورس می رسیدید. سرمایه مردم به امید بهتر شدن با خاک یکسان شد و هر روز بدتر دارد میشود وهیچ کس به فکر بدبختهای بورس نیستند
    • علی IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      0 0
      یارانه حق مسلم کل ملت ایران است چه فقیر و چه غنی
    • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      0 0
      الان فهمیدید دهک بندیتون اشتباه هست اگر شخصی در دهک ۱هست به هیچ عنوان نباید مانند شخصی که در دهک ۳هست یارانه بگیره و اگر کسی دهک ۴هست هم نباید مانند کسی که در دهک ۹هست یارانه بگیره به نظرمن هر دهک باید یارانه منحصر به فرد خودش رو بگیره هرچند افرادی که دهک ۴و۵هستند جز دهک ۲و۳هستند .
    • حسین IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      0 0
      دهک بندی ها به شدت اشتباه هست این نوع دهک بندی چشم انداز سیاسی برای جمع کردن رای در آینده داره وگرنه چطور کسی که نه بیمه بازنشستگی داره نه خونه داره نه شغل و نه ماشینی چطور دهک ۴یا۵شناخته شده بخدا قسم این ظلم اشکاره اصلن چرا برا هرشخصی پیامکی نمیفرستید که به چه دلیل در فلان دهک قرار گرفته.
    • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      0 0
      من بدبخت به خاطر یه پراید ۸۸قراضه دهک ۴شدم خخخخ نه ملکی نه شغلی نه بیمه بازنشستگی نه حساب بانکی نه دلارخانگی نه طلا وسکه ای اخه چرا من دهک ۴هستم مگه نمیگید دهک ۴حداقل درامدش ۴ملیون و ۵۰۰هست منکه ماهی ۱۰۰هزارهم درامد ندارم.لابد ماشینم رو ۶۰ملیون حساب کردن یاشایدم گفتن این شخص با این قراضه ماهی ۴ونیم
    • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      0 0
      خدایی هم بخواهید همین است اشتباه بوده دهک بندی چرا که دولت اطلاعات لازم را ندارد بنده کارگر بازنشسته هستم جانباز فقط حقوقی دارم بخور نمیر نه می توانم برای فرزندانم زن وخانه بگیریم آنها چهل ساله اند با این شرایط ناجوانمردانه مرا دهک دهم قرار دادن یعنی مثل سران وصاحبان سرمایه ومیلیلردر این شما بگین
    • ناشناس IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      0 0
      لعنت کالابروکسانی که دنبال حذف یارانه ها هستن و ما رو دربدرکردن
    • IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      0 0
      شما غلط میکنی تشکر کنی بیجا میکنی اصلا تشکر از دولت نکن برو مثل بچه ادم سر جات بشین مردم پول میخان نه کالا برگ
    • محمدزنگنه IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      0 0
      باسلام پسربنده 2باربرای کاربه کشورترکیه سفرکرددهک بندی رفاه ایرانیان خانواده مارادهک نهم قرارداددرصورتیکه بنده بیکارم فقطچندرقاضی ازبنیادپارتی بازان کمک معیشت میگیرم چرادرمملکت مابایدحق ناحق وناحق حق بشودچراچراچرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      0 0
      موافقم
    • IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      0 0
      کشوررابه آشوب نکشانید باکالا برگ ملت بی پوله کالا برگ به چه دردش میخوره تجدید نظرکنیدقبل ازاین که دیرشود
    • IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      0 0
      دهک بندی ها افتضاح است ،بازنشسته بدبخت جز دهک دهم است خاک بر سرتان، تو روحتان آتش بگیرد .