۲۹ شهریور ۱۴۰۱، ۸:۵۴

توسط نشر کرگدن؛

«خرد و سیاست» منتشر می‌شود/متن و راهنمای چهار رساله از سیسرون

«خرد و سیاست» منتشر می‌شود/متن و راهنمای چهار رساله از سیسرون

کتاب «خرد و سیاست» با عنوان فرعی «متن و راهنمای چهار رساله از سیسرون» به ترجمه محمداسماعیل فلزی به زودی توسط انتشارات کرگدن منتشر می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، نشر کرگدن کتاب «خرد و سیاست؛ متن و راهنمای چهار رساله از سیسرون (انتخابات، اداره کشور، دوستی، و پیری)» از کوینتوس تولیوس سیسرون و مارکوس تولیوس سیسرون را به ترجمه محمداسماعیل فلزی در ۱۹۶ صفحه و بهای ۹۰ هزار تومان در دست انتشار دارد. این کتاب یکی از مجلدات مجموعه «کلاسیک خوانی» نشر کرگدن است که با دبیری مالک حسینی منتشر می‌شود.

تمدن روم به‌طورکلی شامل سه مرحله بوده است:

۱. پادشاهی (مونارشی) روم (۷۵۳-۵۰۹ پ.م)
۲. جمهوری روم (۵۰۹-۲۷ پ.م)
۳. امپراتوری روم (۲۷ پ.م -۳۹۵ م)

سپس دولت روم در سال ۳۹۵ میلادی به دو قسمت غربی و شرقی تقسیم شد. امپراتوری غربی اوایل قرون‌وسطا (۴۷۶ م) با حمله اقوام وحشی برافتاد، اما امپراتوری شرقی یا بیزانس تا سال ۱۴۵۳ دوام آورد و در این سال به دست سلطان محمد دوم، پادشاه عثمانی، ملقب به محمد فاتح، سقوط کرد.

برادران سیسرون در دوره جمهوری، مرحله دوم تمدن روم، متولد شدند. مارکوس و برادر کوچک‌ترش، کوینتوس، با اینکه از خانواده‌ای اشرافی نبودند به یونان فرستاده شدند تا نزد ورزیده‌ترین فیلسوفان و سخنوران آن زمان تاریخ، فلسفه و فنون بلاغت بیاموزند. سرانجام هم مارکوس موفق شد به مقام کنسولیِ روم برسد که در آن زمان بالاترین مقام سیاسی محسوب می‌شد.

از کوینتوس، برادر کوچک‌تر، رساله‌ای به نام انتخابات به جا مانده است و مارکوس، برادر بزرگ‌تر، رساله‌های مختلفی به‌ویژه در حوزه فلسفه سیاسی نوشته است. در این کتاب متن و راهنمای چهار رساله از برادران سیسرون را خواهید خواند: رساله انتخابات از کوینتوس و رساله‌های اداره کشور، دوستی و پیری از مارکوس.

کد خبر 5593399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha